MZB219 Armoni II

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MZB219
Ad Armoni II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OYA ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TSVETELINA GEORGIEVA TUNTEVA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çoksesliliğin tarihsel aşamaları üzerinde armonik üslup özelliklerinin, armonik dilin gelişimindeki atılımların, bestecilerin armoni kullanımlarındaki ortak ve ayırıcı özelliklerin kavranması ve bunların realizasyonlar yoluyla uygulanması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Temel üç-beş akorlarından ve bunların çevrimlerinden başlayıp bütün yedili akorlara, her çeşit modülasyon ve alterasyon uygulamasına ve akor dışı seslere dek tonal-fonksiyonel armoninin sisteminin ve tekniğinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrenci, bu tekniği kullanarak, dört partili şifreli bas çalışmaları ve dört partili şan armonizasyonları yoluyla, incelmiş bir duyuş düzeyine ulaşmaya çalışır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

T. TUTU, Çözümlemeli Armoni N. CANGAL, Armoni

Notlar

Bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edindiği armoni bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahiptir.
ÖÇ02 Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
ÖÇ03 Eserlerin çokseslendirilmesiyle ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
ÖÇ04 Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahiptir.
ÖÇ05 Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahiptir.
ÖÇ06 Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahiptir.
ÖÇ07 Eserleri çoksesli biçime dönüştürme becerisine sahiptir.
ÖÇ08 Özgün müzik eserleri yaratabilme becerisine sahiptir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir önceki yılda öğrenilen bilgilerin kısa tekrarı. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
2 Kadanslar. -1 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Altıncı derece akoru. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Altıncı derece akoru ile şifreli basın armonize edilmesi. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Altıncı derece akoru ile şifreli basın armonize edilmesi.Kadanslar. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Altıncı derece akoru ile şifreli melodinin armonize edilmesi. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Altıncı derece akoru ile şifreli melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Öğrenilen bilgilerle ilgili örnek çalışmalar. 1 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
9 Farklı dönemlerin kıyaslanması. Bach, Mozart, Beethowen. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Üçüncü derece akoru. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi. -1 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi. -2 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Kadanslar. -2 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Üçüncü derece akorun şifreli bas ile uyumu üzerine yaratıcılık çalışmaları Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Kadanslar. -3 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Üçüncü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
18 Üçüncü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
19 Armonide yaratıcılık.Barok, Klasik ve Romantik dönemler. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
20 Üçüncü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi.Kadanslar Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
21 Öğrenilen bilgilerle ilgili örnek çalışmalar.2 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
22 Öğrenilen bilgilerin tekrarı ve eksikliklerin giderilmesi. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
23 Yedinci derece akoru. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
24 Yedinci derece akoru ile şifreli basın çözülmesi.1 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
25 Yedinci derece akoru ile şifreli basın çözülmesi. -2 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
26 Yedinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
27 Kadanslar. -4 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
28 Yedinci derecenin dört sesli akoru. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
29 Yedinci derecenin dört sesli akoru ile şifre basın çözülmesi. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
30 Yedinci derecenin dört sesli akoru ile melodinin armonize edilmesi. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
31 Öğrenilen tüm bilgilerin tekrarı ve eksikliklerin giderilmesi,sınava hazırlık. Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
32 Yıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:29