Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | PDR742 | 
| Ad | Bilişsel-Davranışçı Danışma Uygulamaları | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz ve Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
bilişsel davranışçı terapi yapabilme
Dersin İçeriği
bilişsel danışma süreç ve teknikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bilgin: bilişsel davranışçı terapi ders notları
Notlar
BECK: bilişsel davranışçı terapi
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | bilişsel davranışçı terapi temelleri | 
| ÖÇ02 | biliş nedir bilme............... | 
| ÖÇ03 | biliş nasıl oluşur bilme.............. | 
| ÖÇ04 | geçmiş yaşantıların oluşumunu bilme | 
| ÖÇ05 | otomatik düşünceleri bilme.......... | 
| ÖÇ06 | şemaları bilme..................... | 
| ÖÇ07 | sokratik diyalog bilme................. | 
| ÖÇ08 | yönlendirilmiş keşif bilme................ | 
| ÖÇ09 | terapötik süreci bilme................... | 
| ÖÇ10 | terapist danışan ilişkisi oluşturmayı bilme | 
| ÖÇ11 | ABC formülünü bilme.................. | 
| ÖÇ12 | otomatik düşünceleri tespit edebilme | 
| ÖÇ13 | şemaları tespit edebilme..................................... | 
| ÖÇ14 | teknikleri bilme............................ | 
| ÖÇ15 | sonlandırma yapma...................... | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 4 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | bilişsel davranışçı danışma temelleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 2 | düşünce nedir | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 3 | düşünce nasıl oluşur | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 4 | düşüncenin oluşumunda erken yaşantılar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 5 | otomatik düşünceler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 6 | şemalar | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 7 | terapötik süreç | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev  | 
                                
| 9 | terapötik teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 10 | otomatik düşünceleri bulma teknikleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 11 | şemaları bulma teknikleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 12 | davranışçı teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 13 | bilişsel teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 14 | bilişsel davranışçı teknikler | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 15 | ABC formülü | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||