Genel Bilgi
Kod | EFMZ306 |
Ad | Eğitimde Ahlak ve Etik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitimde etikle ilgili temel kavram, sorun ve kuramları irdelemek.
Dersin İçeriği
Eğitimde etikle ilgili konular, problemler ve görüşler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mustafa Günay, Eğitimde Ahlak ve Etik, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2020.
Notlar
İoanna Kuçuradi, Ahlaki Etik ve Etikler, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ahlak, ahlaki ikilem ve ahlaki hassasiyet kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Ahlaki ikilemlerde karar verme teorilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Ahlaki ikilemlerde karar vermeye etki eden faktörleri açıklar. |
ÖÇ04 | Ahlak ve etik kavramlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Etik, etik türleri ve meslek etiğini açıklar. |
ÖÇ06 | Dünyada ve Türkiyede meslek etiği ile ilgili durumları açıklar. |
ÖÇ07 | Öğretmenlik meslek etiğini ve eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeleri açıklar. |
ÖÇ08 | Etik kodları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ahlak | Bir ön hazırlık yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ahlak ve etik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Meslek etiği | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | öğretmenlik meslek etiği | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | eğitim ve öğrenme hakkı | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Eğitimin paydaşlarıyla etik ilişkiler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin etik sorumlulukları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Etik liderlik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | okulda etik dışı davranışlar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Etik ikilemler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Etik karar verme süreci | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Türkiyede kamu yönetimi ve etik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Okulda etik eğitimi | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | eski konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,84 | ||
AKTS | 3 AKTS |