EFMZ413 Öğretmenlik Uygulaması I

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ413
Ad Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Felsefe grubu eğitimi konularının özel öğretimi konusunda öğretmen adaylarına deneyim kazandırmak Öğretmen adaylarının ortaöğretim okullarında uygulama yaparak mesleki deneyim edinmesini sağlamak

Dersin İçeriği

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro öğretim uygulamaları yapma, alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme ve değerlendirme ve yansıtma yapma

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Öğretmenlik uygulaması yönergesi

Notlar

ÇU Öğretmenlik uygulaması yönergesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ders sırasında çeşitli öğretim yöntemlerini (ör. anlatım, işbirlikçi öğrenme, problem çözme) ve tekniklerini (ör. soru-cevap, tartışma, rol oynama) uygular.
ÖÇ02 Sınıf içindeki öğrenci davranışlarını yönetmek ve olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmak için sınıf yönetimi stratejileri geliştirir.
ÖÇ03 Dersin hedeflerine uygun öğretim materyalleri (ör. görsel, işitsel, dijital) hazırlar.
ÖÇ04 Dersin hedeflerine uygun ölçme ve değerlendirme araçları (ör. testler, rubrikler, geri bildirim formları) geliştirir.
ÖÇ05 Öğretmenler, akranları ve gözlemcilerle işbirliği kurar.
ÖÇ06 Geri bildirimleri dikkate alarak öğretim uygulamalarını geliştirir.
ÖÇ07 Bireysel farklılıkları (ör. öğrenme hızları, stilleri) dikkate alarak öğretim sürecini düzenler.
ÖÇ08 Ders planı hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş tanışma ve okulda buluşma İlgili konulara genel bir bakmak
2 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 1 Derse Hazırlık
3 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 2 Derse Hazırlık
4 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 3 Derse Hazırlık
5 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 4 Derse Hazırlık
6 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 5 Derse Hazırlık
7 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 6 Derse Hazırlık
8 Ara Sınav Raporların sunumu
9 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 7 Derse Hazırlık
10 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 8 Derse Hazırlık
11 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 9 Derse Hazırlık
12 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 10 Derse Hazırlık
13 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 11 Derse Hazırlık
14 Ortaöğretim kurumlarında uygulama öğretmeni nezaretinde tecrübe edinme 12 Derse Hazırlık
15 Genel degerlendirme Derse Hazırlık
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Raporların sunumu
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Raporların sunumu


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 25 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 240
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,60
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 11:34