FELS405 Psikolojik Testler

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS405
Ad Psikolojik Testler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Psikoloji tarihinde yer alan akımların tanınması, kavranması, karşılaştırılması.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında geçmişten günümüze kadar olan psikoloji ekollerinin incelenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Akın, A. (2015). Psikolojide Kullanılan Güncel Ölçme Araçları (2. bs.). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Notlar

Akın, A. (2015). Psikolojide Kullanılan Güncel Ölçme Araçları (2. bs.). Ankara: Nobel Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikolojik testlerin ne olduğunu açıklar.
ÖÇ02 Testleri özelliklerine göre sınıflar.
ÖÇ03 Testlerin psikometrik özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Belli bir amaç için uygun testin hangisi olduğuna karar verir.
ÖÇ05 Psikolojik testlerin tarihsel gelişimini ve bu süreçteki önemli katkıları (ör. Binet-Simon testi, Wechsler ölçekleri) açıklar.
ÖÇ06 Geçerlik (ör. içerik geçerliği, yapı geçerliği) ve güvenirlik (ör. test-tekrar test güvenirliği) kavramlarını açıklar.
ÖÇ07 Bir psikolojik testin uygulanması, puanlanması ve sonuçlarının yorumlanması süreçlerini açıklar.
ÖÇ08 Farklı testlerin (ör. zeka, kişilik, klinik değerlendirme testleri) amaçlarını, kullanım alanlarını ve sınırlılıklarını karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Testlerin amaç ve türleri Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Psikolojik testler ve tarihsel gelişimi. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Psikolojik testlerin psikometrik özellikleri: Geçerlik ve türleri. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Psikolojik testlerin psikometrik özellikleri: Güvenirlik ve türleri. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları ve etik. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yeteneğin ölçülmesi: Genel, özel ve farklı yetenek testleri. Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kişiliğin ölçülmesi: Objektif kişilik testleri: MMPI, SCL 90 Projektif kişilik testleri: Cümle tamamlama testleri, TAT, CAT, Roschach Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgilerin ölçülmesi: Kuder İlgi Envanteri, Strong İlgi Envanteri, Mesleki ilgi envanterleri Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tutumların ve değerlerin ölçülmesi: Tutum ölçekleri ve özellikleri Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gelişimsel testler: Bender-Geştalt, insan resmi çiz, Peabody, Denver ölçeği, Ankara Gelişim Ölçekleri Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanması Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulama Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Değerlendirme Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 12:28