FELZ406 Demokrasi ve İnsan Hakları

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ406
Ad Demokrasi ve İnsan Hakları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SADIK EROL ER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Beetham, D. (2021) Demokrasi ve insan hakları. Ankara: Liberte

Notlar

Draft Committee (1948) İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan hakları kavramını bilir
ÖÇ02 Demokrasi kavramını tanır
ÖÇ03 Hak kavramını değerlendirir
ÖÇ04 Hukuk kavramını analiz eder
ÖÇ05 İnsan haklarının evrenselliğini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin ve sürecin tanıtılması İlgili konulara genel bir bakmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi - Hukuki ve Siyasi Gelişmeler Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi - Düşünürlerin Katkısı Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Demokrasi yaklaşımları Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İnsan hakları ve demokrasiye bakışın ülkemizdeki durumu Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İnsan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İnsan hakları ve demokrasiyle ilgili temel problemler 1 Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnsan hakları ve demokrasiyle ilgili temel problemler 2 Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İnsan hakları ve demokrasiyle ilgili temel problemler 3 Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Okul ve ailede demokrasi öğretiminin önemi 1 Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Okul ve ailede demokrasi öğretiminin önemi 2 Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2024 03:42