Genel Bilgi
| Birim | DEVLET KONSERVATUVARI | 
| YAYLI ÇALGILAR PR. | |
| Kod | MYC303 | 
| Ad | Orkestra | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (32 Hafta) | 
| AKTS | 12 AKTS | 
| Yerel Kredi | 4.5 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Konservatuar - Esas Meslek | 
| Etiket | Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Orkestra eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve orkestra tecrübesi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
W. A. MOZART'ın Uvertürleri: Figaro nun Düğünü, Don Giovanni, Senfonileri No: 29, 33, 35 Haffner, 40 ve 41, L. van. BEETHOVEN'ın Uvertürleri: Egmond, Coriolan, Senfonileri No: 1, 3 Eroica, 5, 7, F. MENDELSSOHN'un Uvertürü Fingal Mağaraları, Senfonileri: 3 İskoç, 4 İtalyan A. DVORAK'ın Senfonileri No: 8, 9 Yeni Dünya'dan, E. GRIEG Peer Gynt Süiti No: 1, G. ROSSİNİ Uvertürleri: Sevil Berberi, Guillaume Tell, J. SCHUBERT Senfoni No: 8 Bitmemiş Senfoni, G. BİZET L Arlesienne Süit, Carmen Süit, U. C. ERKİN Köçekçe Süiti, F. TÜZÜN Esintiler, J. HAYDN Senfonileri No: 45 Veda, 100 Askeri, 104 Londra
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. | 
| ÖÇ02 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 
| ÖÇ03 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 
| ÖÇ04 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | 
| ÖÇ05 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 | 
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | 4 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | 4 | 
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 | 
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 | 
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 | 
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | 5 | 
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Uvertürün deşifresinin yapılması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 2 | Yay ve parmak numarası koyma çalışması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 3 | Uvertürün çalışılması.1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 4 | Uvertürün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 5 | Uvertürün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 6 | Uvertürün yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 7 | Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 8 | Uvertürün çalışılması.2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 9 | Senfoninin birinci bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 10 | Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 11 | Senfoninin birinci bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 12 | Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 13 | Senfoninin birinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 14 | Senfoninin ikinci bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 15 | Senfoninin ikinci bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 16 | Ara Sınav. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi | |
| 17 | Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 18 | Senfoninin üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 19 | Senfoninin üçüncü bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 20 | Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 21 | Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 22 | Senfoninin dördüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 23 | Senfoninin dördüncü bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 24 | Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 25 | Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 26 | Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 27 | Senfoninin üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 28 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, Uvertür ve senfoninin tamamının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 29 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 30 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 31 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması | 
| 32 | Final Sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 6 | 180 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 4 | 120 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 308 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,32 | ||
| AKTS | 12 AKTS | ||