Genel Bilgi
| Birim | DEVLET KONSERVATUVARI |
| YAYLI ÇALGILAR PR. | |
| Kod | MYC303 |
| Ad | Orkestra |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (32 Hafta) |
| AKTS | 12 AKTS |
| Yerel Kredi | 4.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Orkestra eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve orkestra tecrübesi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
W. A. MOZART'ın Uvertürleri: Figaro nun Düğünü, Don Giovanni, Senfonileri No: 29, 33, 35 Haffner, 40 ve 41, L. van. BEETHOVEN'ın Uvertürleri: Egmond, Coriolan, Senfonileri No: 1, 3 Eroica, 5, 7, F. MENDELSSOHN'un Uvertürü Fingal Mağaraları, Senfonileri: 3 İskoç, 4 İtalyan A. DVORAK'ın Senfonileri No: 8, 9 Yeni Dünya'dan, E. GRIEG Peer Gynt Süiti No: 1, G. ROSSİNİ Uvertürleri: Sevil Berberi, Guillaume Tell, J. SCHUBERT Senfoni No: 8 Bitmemiş Senfoni, G. BİZET L Arlesienne Süit, Carmen Süit, U. C. ERKİN Köçekçe Süiti, F. TÜZÜN Esintiler, J. HAYDN Senfonileri No: 45 Veda, 100 Askeri, 104 Londra
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
| ÖÇ02 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
| ÖÇ03 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
| ÖÇ04 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
| ÖÇ05 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | 4 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | 5 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Uvertürün deşifresinin yapılması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 2 | Yay ve parmak numarası koyma çalışması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 3 | Uvertürün çalışılması.1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 4 | Uvertürün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 5 | Uvertürün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 6 | Uvertürün yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 7 | Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 8 | Uvertürün çalışılması.2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 9 | Senfoninin birinci bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 10 | Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 11 | Senfoninin birinci bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 12 | Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 13 | Senfoninin birinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 14 | Senfoninin ikinci bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 15 | Senfoninin ikinci bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 16 | Ara Sınav. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
| 17 | Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 18 | Senfoninin üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 19 | Senfoninin üçüncü bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 20 | Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 21 | Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 22 | Senfoninin dördüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 23 | Senfoninin dördüncü bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 24 | Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 25 | Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 26 | Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 27 | Senfoninin üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 28 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, Uvertür ve senfoninin tamamının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 29 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 30 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 31 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi.3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 32 | Final Sınavı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 6 | 180 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 4 | 120 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 308 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,32 | ||
| AKTS | 12 AKTS | ||