YMYC303 Analiz

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMYC303
Ad Analiz
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OYA ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Ceyda TROFIMOV (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

1750 yılından günümüze kadar geçen dönemde; çoksesli müzik alanında çağına damgasını vurmuş kompozitörlerin eserlerini analiz etmek, müzik sanatına katkılarını saptamak, formların gelişmesini incelemek.

Dersin İçeriği

Müzik repertuvarından seçilmiş yapıtlar Partisyon Üzerinde Analiz ya da Dinleyerek Analiz yöntemleriyle incelenir. Formların açıklanmasına partisyon üzerinde yapılan armoni analizleri zemin oluşturur. Yapıtların yapısal özellikleri karşılaştırmalı olarak incelenir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Fr. Chopin, Op. 28, W.A. Mozart,2. Band Piyano Sonatları, J. Haydn, 2. B. Piyano Sonatları

Notlar

Bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 4. Farklı formları ve özelliklerini kavrar.
ÖÇ02 1. Klasik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
ÖÇ03 2. Romantik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
ÖÇ04 3. Çağdaş dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır.
ÖÇ05 5. Değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları ve özelliklerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fr. Chopin, Prelüd Op.28-No.1 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Fr. Chopin, Prelüd Op.28-No.2 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-1 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 W.A.Mozart,2.Band Piyano Sonatı KV.545-No.16, 1.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 KV.545-No.16, 2.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 KV.545-No.16, 3.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-2 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 J.Haydn, 2.Band Piyano Sonatı No.11, 1.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
9 No.11, 2.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 No.11, 3.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-3 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 j.Haydn, 2.Band Piyano Sonatı No.12, 1.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 No.12, 2.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 No.12, 3.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-4 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 L.Haydn,2.Band Piyano Sonatı No.13, 1. Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
18 No.13, 2.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
19 No.13, 3.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
20 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-5 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
21 J.Haydn, 2.Band Piyano Sonatı No.14, 1.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
22 No.14, 2.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
23 No.14, 3.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
24 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-6 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
25 J.Haydn, 2.Band Piyano Sonatı No.15, 1.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
26 No.15, 2.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
27 No.15, 3.Bölüm Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
28 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-7 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
29 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-8 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
30 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-9 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
31 J.S.Bach, Koral (İlgili Öğretim Elemanınca Seçilir)-10 Bireysel Çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
32 Yıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 12:22