PDR853 Kişilerarası Problem Çözme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR853
Ad Kişilerarası Problem Çözme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi SABAHATTİN ÇAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin kişilerarası problem çözme model ve yaklaşımları ile problem çözmenin gelişlimi, ilişkili olduğu yapılar, kişilerarası problem çözmenin ölçülmesi, kişilerarası problem çözme ile ilgili yapılan araştırmalar ve kişilerarası problem çözmenin kişilerarası ilişkiler ve ve ruh sağlığı ile ilişkisi ve problem çözme becerilerinin öğretimi hakkında bilgi ve beceri edinmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ders kişilerarsı problem çözme yaklaşım ve modelleri, farklı gelişim dönemlerinde kişilerarası problem çözme becerielrinin gelişimi, kişilerarası problem çözmenin ilişkili olduğu diğer yapılar, kişilerarası problem çözmenin ölçümü, kişilerarası ilişkiler ve kişilerarası problem çözme, kişilerarası problem çözme ve ruh sağlığı ilişkisi, kişilerarası problem çözme ile ilgili yapılan araştırmalar ve kişilerarası problem çözmenin öğretimi konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Öğülmüş, S. (2001). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitim, (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Notlar

İmamoğlu Erden, S. (2009). Kişilerarası İlişkiler, (1. Baskı), İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. Kişilerarası Problem Çözme ile ilgili Dijital Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kişilerarası problemlerin doğasını kavrar.
ÖÇ02 Kişilerarası problem çözme model ve yaklaşımlarını söyler.
ÖÇ03 Farklı gelişim dönemlerinde kişilerarası problem çözme becerilerinin gelişimini anlar.
ÖÇ04 Kişilerarası problem çözme ile ilgili diğer kavram ve yapıların neler olduğunu söyler.
ÖÇ05 Kişilerarası problem çözme becerilerinin nasıl ölçülebileceğini anlar.
ÖÇ06 Kişilerarası problem çözmenin kişilerarası ilişkileri nasıl etkilediğini kavrar.
ÖÇ07 Kişilerarası problem çözmenin ruh sağlığı ile olan ilişkisini söyler.
ÖÇ08 Kişilerarası problem çözmenin nasıl araştırma yöntem ve teknikleriyle araştırıldığını anlar.
ÖÇ09 Kişilerarası problem çözme becerilerinin hangi yaklaşım, yöntem ve teknikler ile öğretildiğini söyler.
ÖÇ10 Kişilerarası problem çözme becerilerinde izlenen yaklaşım, yöntem ve teknikleri karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içerik ve süreç açısından tanıtımı. Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kişilerarası problemlerin doğası ve kişilerarası problem çözme Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Kişilerarası problem çözme yaklaşım ve modelleri-I Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Kişilerarası problem çözme yaklaşım ve modelleri-II Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Kişilerarassı problem çözme ile ilgili diğer kavramlar ve yapılar Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Kişilerarası problem çözmenin ölçülmesi-I Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Kişilerarası problem çözmenin ölçülmesi-II Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kişilerarası problem çözme ile ilgili yapılan araştırmalar-I Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Kişilerarası problem çözme ile ilgili yapılan araştırmalar-II Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Kişilerarası problem çözme ve kişilerarası ilişkiler Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Kişilerarası problem çözme ve ruh sağlığı Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Kişilerarası problem çözmenin öğretimi-I Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Kişilerarası problem çözmenin öğretimi-II Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Kişileraarsı problem çözmenin öğretimi-III Ders için önerilen kaynaklardan ilgili konunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 12:30