Genel Bilgi
Kod | SYB157 |
Ad | Spor Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sporun tarihsel gelişimi ile antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili temel bilgileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Sporun tarihsel gelişimi, eski uygarlıklarda spor, antik ve modern olimpiyatlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Spor Tarihi Ders Notları
Notlar
Cemal Alpman. Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi- İstanbul 1972.Suat Karaküçük. Olimpiyat Oyunları. BTGM Yayınları. Ankara, 1988. Kurthan Fişek. 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1985. Cüneyt Koryürek. Olimpiyatlar. Stil Matbaacılık. İstanbul, 2003. Yunus Tayga. Türk Spor Tarihine Genel Bakış. GSGM Yayınları:87, Ankara, 1990. Seen, A.(1999)Power, Politics and The Olimpic Games. London: Humen Kınetics
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor olgusunun doğuşunu açıklar |
ÖÇ02 | Sporun tarihsel süreç içinde geçirdiği evrimi açıklar |
ÖÇ03 | Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve dayandığı felsefeyi açıklar |
ÖÇ04 | Modern Olimpiyat Oyunlarının düzenlenişini, olaylarını ve dayandığı felsefeyi kavrar |
ÖÇ05 | Sporun süreç içinde kullanım biçimlerini yorumlar |
ÖÇ06 | Dünya'da ve Türkiye'de sporun gelişimine katkıda bulunanları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarih Çağları ve Spor | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Spor Olgusunun Maddi-Teknik Temelleri | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İlk Sporlar | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eski Uygarlıklarda Spor | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Antik Yunanistan'da Spor | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Romalılarda Spor | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Antik Olimpiyatlar | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Derste işlenen konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sporu Tanımlama Yaklaşımları | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Modern Olimpiyatlar: 1896-1920 | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Modern Olimpiyatlar: 1924-1948 | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Modern Olimpiyatlar: 1960-1980 | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Modern Olimpiyatlar: 1984-2000 | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Modern Olimpiyatlar 2004-2020 | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Selim Sırrı Tarcan ve Olimpiyat Serüvenimiz | Spor tarihi ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste işlenen tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste işlenen tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |