Genel Bilgi
Kod | BL150 |
Ad | İçerik Yönetimi Sistemi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ahmet BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İçerik Yönetim Sistemleri (İYS) dersi, öğrencilere dijital içeriklerin verimli bir şekilde yönetilmesi, düzenlenmesi ve yayımlanması konularında bilgi ve beceri kazandırarak, içerik yönetim yazılımlarının kullanımını, yapılandırılmasını ve özelleştirilmesini öğretmeyi; ayrıca web tasarımı, kullanıcı deneyimi ve içerik stratejileri gibi alanlarda temel bilgiler sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İçerik Yönetim Sistemleri (İYS) dersi, öğrencilere dijital içeriklerin yönetilmesi ve yayımlanması süreçlerini, temel kavramları, işleyişi ve kullanım alanlarını, popüler İYS platformlarını (WordPress, Joomla, Drupal gibi) ve her birinin avantajlarını ve dezavantajlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Temel düzeyde bilgisayar bilgisi.
Kaynaklar
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ (Mustafa Akbuğa)
Notlar
https://wordpress.org, https://www.joomla.org, https://new.drupal.org
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçerik yönetim sistemi ile ilgili kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | İçerik yönetim sistemlerinin avantajlarını ve niteliklerini sıralar. |
ÖÇ03 | İçerik Yönetim Sistemlerini, kaynak kodları, tür ve kullanım alanlarına göre sınıflandırır. |
ÖÇ04 | WordPress'i ihtiyaca uygun olarak kurar ve yönetir. |
ÖÇ05 | Joomla ve bileşenlerini ihtiyaca uygun olarak kurar ve yönetir. |
ÖÇ06 | Drupal içerik yönetim sistemini kurar ve yönetir. |
ÖÇ07 | İçerik yönetim sistemlerini verim ve performansına göre değerlendirir. |
ÖÇ08 | İçerik Yönetim Sistemlerinin çalışma prensiplerini açıklar. |
ÖÇ09 | Farklı işletim sistemlerinde İçerik Yönetim Sistemlerinin kurulumunu gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri listeler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgileri hatırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi içeriğini hatırlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözer. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İçerik Yönetim Sistemi tanıtımı, türleri. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İçerik Yönetim Sisteminin kurulumu. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İçerik Yönetim Sistemi arayüzü tanıma. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İYS nin genel yapılandırılmasının düzenlenmesi. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İYS nin ortam yöneticisini kullanma. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İYS de kategorileri düzenleme. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İYS de makaleler düzenleme. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Genel konu tekrarı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İYS de ekran seçeneklerini düzenleme. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Proje | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | İYS de modülleri kullanma. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İYS de bileşenleri kullanma. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İYS de şablon ları kullanma. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İYS de erişim seviyesi kontrollerini kullanma. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İYS de yedekleme ve ön uç ayarları eğitimi. | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel konu tekrarı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel konu tekrarı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |