Genel Bilgi
Kod | SY540 |
Ad | İleri Balık İmmünolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Balıklarda immün sistemin etkinliğini artırıcı yöntemler ve bu doğrultuda kullanılan immünostimülant maddeler ile bunların elde ediliş teknikleri hakkinda temel bilgileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Balıklarda immün sistemin etkinliğini artırıcı yöntemler ve bu doğrultuda kullanılan immünostimülant maddeler ile bunların elde ediliş teknikleri öğretilmektedir. Sağlıklı balık bireyleri ve hasta balıklarda farklı tip immünostimülatör kullanımı sonrası meydana gelen immünolojik farklılıklar öğretilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
immünoloji ders kitabı
Notlar
güncel makale ve dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İmmunostimulatörler ve canlılardaki etki mekanizmasını tanımlar |
ÖÇ02 | Prebiyotik ve probiyotikleri tanımlar. Canlılarda kullanım şekillerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Balıklarda immunostimulatör olarak kullanılan probiyotikler, çeşitleri ve kullanım şekillerini yorumlar. |
ÖÇ04 | immunostimulatörlerin immun sistem üzerindeki etkilerinin, belli başlı immunolojik tekniklerle ortaya çıkarılmasını kavrar |
ÖÇ05 | Yetiştiricilikte kullanılan immunostimulatörlerin balık immun sisteminde meydana getirdiği değişiklikleri tanımlar |
ÖÇ06 | Balıklarda immünizasyonu yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıklarda immun sistem ve organizasyonu | Kitap, dergi ya da makalelerden çalışma ve hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Balıklarda immun sistemi etkileyen endojen ve eksojen etmenler | Dergi, web sayfaları ve ilgili makalelerden araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Balıklarda immun sistemin etkinliğini artırıcı kaynaklar | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | İmmunostimulatörler ve canlılardaki etki mekanizması | Kitap, dergi ya da makalelerden çalışma ve hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Prebiyotik ve probiyotikler nelerdir. Canlılarda kullanım şekilleri | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Balıklarda immunostimulatör olarak kullanılan probiyotikler, çeşitleri ve kullanım şekilleri | Konuyla ilgili web sayfası, kitap, dergi ve makalelerin araştrılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Yetiştiricilikte kullanılan immunostimulatörlerin balık immun sisteminde meydana getirdiği değişiklikler | Kitap, dergi ya da makalelerden çalışma ve hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Genel konu tekrarları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | immunostimulatörlerin immun sistem üzerindeki etkilerinin, belli başlı immunolojik tekniklerle ortaya çıkarılması | Dergi, web sayfaları ve ilgili makalelerden araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Balıklarda İmmün yanıt | Kitap, dergi ya da makalelerden çalışma ve hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Balıklarda immun yetersizlikler | Dergi, web sayfaları ve ilgili makalelerden araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Balıklarda immünizasyon | Dergi, web sayfaları ve ilgili makalelerden araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Balıklarda immunohistokimyasal teknikler | Dergi, web sayfaları ve ilgili makalelerden araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Balıklarda immunoenzimatik teknikler | Kitap, dergi ya da makalelerden çalışma ve hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Konuyla ilgili dergi ya da kitaplardan son çalışmalarla ilgili araştırma ve çalışmalar | Kitap, dergi ya da makalelerden çalışma ve hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel konu tekrarları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel konu tekrarları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |