DSYT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DSYT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması, bilgileri toplaması ve derlemesi, bilimsel bir araştırma yapması, elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirebilmesi öğretilir.

Dersin İçeriği

Alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütebilme, veri toplayabilme, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü kuralları geçerlidir.

Kaynaklar

Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)

Notlar

Tez konusunu ilgilendiren önceki çalışmalar, makaleler ve bilimsel kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde değerlendirir.
ÖÇ02 Tez çalışması ile ilgili verileri toplamak için planlama yapar.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili veri toplar
ÖÇ04 Tezi ile ilgili topladığı verileri bilişim teknolojini kullanarak yorumlar.
ÖÇ05 Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir.
ÖÇ06 Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.
ÖÇ07 Yazılı ve görsel sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer.
ÖÇ08 Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doktora projesine yönelik çalışmalar Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Tez konusuna yönelik danışman önerileri Kaynak araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Tez konusuyla ilgili makale çalışmaları bilimsel kitap araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 tez konusuyla ilgili bilimsel görüşmeler Bilim insanları ile iletişim Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Tez çalışmasıyla ilgili saha araştırmaları arazi çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Tez çalışmasıyla ilgili laboratuvar araştırmaları laboratuvar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
7 Tez çalışmasıyla ilgili uluslararası çalışmaların araştırılması Uluslararası araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Tezin organizasyonu ve ön çalışmalar bilimsel kitap araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Tez konusu ile ilgili arazi çalışmalarının başlatılması saha çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Tez laboratuvar analizleri laboratuvar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 Tez analiz sonuçlarının değerlendirilmesi istatiksel analizler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Tez sonuçlarının önceki çalışma sonuçlarıyla karşılaştırılması kitap ve makale çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 tez yazım kurallarına uygun olarak tezin yazım aşaması Enstitü yazım kurallarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Yazım aşamasının danışman ile değerlendirilmesi Danışman görüşü Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 18 252
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 18 252
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 15 90
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 596
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,84
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 01:40