Genel Bilgi
Kod | ZO654 |
Ad | Hayvan Beslemede Tercihli Yemleme ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Yem seçimi tekniğine dayalı besleme uygulamaları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Çiftlik hayvanlarında yem seçimi tekniğine dayalı besleme uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde kanatlı hayvan besleme ve yemler bilgisi derslerini almış olmak
Kaynaklar
Hayvan besleme, Yemler Bilgisi ve yemleme
Notlar
Hayvan besleme ve hayvan yemleri ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yem tüketimi kontrol teorileri |
ÖÇ02 | yem tüketimi ölçümleri |
ÖÇ03 | İsteğe bağlı yem tüketimi |
ÖÇ04 | Hayvanların çoklu seçenekten kendi rasyonlarını hazırlamaları |
ÖÇ05 | Çiftlik hayvanlarında yem seçimine dayalı besleme uygulamaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | istemli yem tüketimi ve önemi | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yem tüketim ölçümü | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yem tüketimi parametreleri | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Etlik piliçlerde yem tüketimi ve seçmeli yemleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yumurtacı tavuklarda yem tüketimi ve seçmeli yemleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sığırlarda yem tüketimi ve seçmeli yemleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Koyunlarda yem tüketimi ve seçmeli yemleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Keçilerde yem tüketimi ve seçmeli yemleme | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Seçmeli yemleme uygulamaları-protein-amino asitler | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Seçmeli yemleme uygulamaları-vitaminler | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Seçmeli yemleme uygulamaları-mineraller | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seçmeli yemleme uygulamaları-çevre | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Seçmeli yemleme uygulamaları ve geleceği | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |