Genel Bilgi
Kod | ZO0057 |
Ad | Tavuk Davranışları ve Verim İlişkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kanatlılarda davranış özellikleri ve verim ilişkisinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Davranış bilimi nedir, Kanatlılarda davranış özellikleri, davranış verim ilişkisi, hayvan refahına etkisi
Dersin Ön Koşulu
ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynaklar
power point sunumlar, bilimsel makaleler.
Notlar
internet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanatlılarda davranış özelliklerini bilir |
ÖÇ02 | Organik üretim yapan çiftliklerde sorumluluk alır |
ÖÇ03 | tavuklara özgü doğal davranışları bilir, davranışın hayvanların verimleri ile ilişkisini, önemini anlar. |
ÖÇ04 | hayvan refahı açısından hayvanların doğal davranışlarını gösterebildiği, acı çekmediği sistemlerde yetiştirilmesi gerektiğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranış bilimi nedir | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tavuklarda davranış özellikleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tavuklarda davranış özellikleri-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tavuklarda anormal davranışlar | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Davranış ve verim ilişkisi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Davranış ve verim ilişkisi-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Davranış belirleme yöntemleri | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tavuklarda davranış ve refah ilişkisi | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tavuklarda davranış ve refah ilişkisi-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çiftlik uygulamaları | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çiftlik uygulamaları-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çiftlik uygulamaları-2 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hayvan davranışlarını etkileyen faktörler | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hayvan davranışlarını etkileyen faktörler-1 | ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |