Genel Bilgi
Kod | ZO0042 |
Ad | Sığırlarda Üreme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sığırlarda Üreme ile ilgili kuramsal ve uygulanabilir temel bilgi ve becerileri kazandırmak ve ayrıca erkek ve dişi üreme organlarının anatomisi, üreme hormonlarının tanımı ve üreme organlarının fizyolojisi ile ilgili bilgi sahibi olma olanağı sunmaktır.
Dersin İçeriği
Sığırlarda üreme anatomisi, fizyolojisi ve kullanılan yöntemler
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Özkütük, K., Göncü, S., 1996. Üreme Biyolojisi. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi.
Notlar
Özkütük, K., Göncü, S., 1996. Üreme Biyolojisi. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erkek ve dişi üreme organlarının anatomisi hakkında bilgi sahibi olunur. |
ÖÇ02 | Hormonların sınıflandırılması, etki mekanizmaları ve yaşam devreleri konusunu bilir. |
ÖÇ03 | Kızgınlık, gebelik ve doğum belirtilerini anlayabilme becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Üremeyi etkileyen unsurları ve ekonomi ile olan ilişkisini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çiftlik hayvanlarında üremenin önemi, işletmelerin verimliliği noktasında yapılması gerenler. | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Üreme organlarının anatomisi (dişi, erkek) | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Üreme hormonları | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üreme hormonları tanımlanması ve üreme fizyolojisindeki önemleri | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gebelik | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gebelik 2 | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğum | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Üremenin hormonlar ile düzenlenmesi | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Üremenin hormonlar ile düzenlenmesi 2 | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | eşeysel davranışlar | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | eşeysel davranışlar, davranışları etkileyen faktörler | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yapay tohumlama | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yapay tohumlama ekipmanları | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | semen toplanması | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |