Genel Bilgi
Kod | ZO0038 |
Ad | Süt Sığırı Islahında Yöntemler ve Uygulamalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çiftlik hayvanlarında verim düzeylerinin yükseltilebilmesi amacı ile bir veya birden fazla özellik bakımından populasyonun genetik verim düzeyini daha iyi seviyelere getirmenin önemi ve yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Adaptasyon, Fenotipik varyasyon, Kalıtım derecesi, Tekrarlanma derecesi, Seleksiyon, Damızlık değeri, Generasyonlar arası süre, Yetiştirme sistemleri, Akrabalı yetiştirme, Heterosis, Modern ıslah stratejileri.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
1. Tüzemen, N., Yanar, M., Akbulut, Ö., 2013. Hayvan Islahı. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No:230. Erzurum, 2013. 2. Sarıca, M., 2020. Hayvan Islahı Ders Notları. http://ebs.omu.edu.tr/240839/67001/2700. Erişim Tarihi: 01.09.2020. 3. Düzgüneş, O., Eliçin, A., Akman, N., 2003. Hayvan Islahı, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ankara. 4. Kumlu, S., 1999. Hayvan Islahı, Türkiye Damızlık Sığır Yet. Birliği Yay., Ankara.
Notlar
1. Tüzemen, N., Yanar, M., Akbulut, Ö., 2013. Hayvan Islahı. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Yayınları No:230. Erzurum, 2013. 2. Sarıca, M., 2020. Hayvan Islahı Ders Notları. http://ebs.omu.edu.tr/240839/67001/2700. Erişim Tarihi: 01.09.2020. 3. Düzgüneş, O., Eliçin, A., Akman, N., 2003. Hayvan Islahı, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Ankara. 4. Kumlu, S., 1999. Hayvan Islahı, Türkiye Damızlık Sığır Yet. Birliği Yay., Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvan ıslahında ele alınan ekonomik verim özelliklerini belirler ve analiz eder |
ÖÇ02 | Seleksiyon ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ03 | Yetiştirme sistemlerini bilir |
ÖÇ04 | Genetik parametre hesaplarını yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hayvan Islahının Önemi | Ön Hazırlık Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Populasyon Genetiği | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Populasyon Genetiğine Bakış | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Genetik Parametrelerin Tahmini | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Genetik Parametrelerin Tahmini 2 | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Seleksiyon | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Seleksiyon 2 | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Yetiştirme Sistemleri | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yetiştirme Sistemleri 2 | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Süt Sığırı Islahı | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Melezleme | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Et Sığırı Islahı | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Et Sığırı Islahı 2 | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Et Sığırı Islahı 3 | ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |