Genel Bilgi
Kod | ZO004 |
Ad | Küresel Isınma ve hayvancılık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN |
Dersin Amacı / Hedefi
iklim değişikliğinin hayvancılık üzerindeki olası etkilerinin ve bu etkilerin en aza indirgeneceği sistemlerin belirlenmesi
Dersin İçeriği
küresel ısınma, iklim değişikliği, hayvancılık, adapasyon, uyum, azaltma
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
hocanın kendi ders notları kullanılmaktadır
Notlar
başka not yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | iklim değişikliği nedir öğrenir, mevsim değişikliği, hayvan üretimde sıcak stresi ve yönetimini bilir |
ÖÇ02 | iklim değişikliğinin hayvancılık üzerindeki etkilerini öğrenir |
ÖÇ03 | iklim değişikliğinin hayvancılık üzerindeki etkilerini azaltmayı öğrenir |
ÖÇ04 | hayvansal üretimde yapılan yanlışların iklim değişikliği üzerine etkilerini en aza indirmeyi bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklim değişikliği nedir | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İklim değişikliğini oluşturan doğal nedenler | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İklim değişikliğine neden olan insan kaynaklı etkiler | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İklim değişikliğine neden olan tarımsal faaliyetler kaynaklı etkiler | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İklim değişikliğine neden olan hayvansal faaliyetler kaynaklı etkiler | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sera gazları | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sera gazı emisyonunu azaltma yolları | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | önhazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uygulama | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İklim değişikliğinin hayvansal üretim üzerine etkileri | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İklim değişikliğinin mera üzerine etkileri | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İklim değişikliğinin hastalıklar üzerine etkileri | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hayvansal üretimin iklim değişikliğine adaptasyonu | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sunumlar | verilen materyalin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | verilen materyalin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |