Genel Bilgi
Kod | DZOS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir
Dersin İçeriği
Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır |
ÖÇ02 | Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir |
ÖÇ03 | Öğrenci, regresyon analiz yöntemlerini ve sonuçlarının yorumlanmasını öğrenir |
ÖÇ04 | Öğrenci, korelasyon analiz yöntemlerini ve sonuçlarının yorumlanmasını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer sunumu hazırlama | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Seminer sunumu hazırlama 2 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Seminer sunumu hazırlama 3 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Seminer sunumu hazırlama 4 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Seminer sunumu hazırlama 5 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Seminer sunumu hazırlama 6 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Seminer sunumu hazırlama 7 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Seminer sunumu hazırlama 8 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Seminer sunumu hazırlama 9 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Seminer sunumu hazırlama 10 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Seminer sunumu hazırlama 11 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Seminer sunumu hazırlama 12 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Seminer sunumu hazırlama 13 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Seminer sunumu hazırlama 14 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Seminer sunumu hazırlama 15 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Seminer sunumu hazırlama 16 | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Seminer sunumu 17 | Kaynak Kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |