Genel Bilgi
Kod | ZO627 |
Ad | Küçükbaş Hayvanlarda Biyoklimatoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvanlarda iklimin etkilerini minimize etmek
Dersin İçeriği
koyun, keçi, iklim, atmosfer, rüzgar, mikroçevre, makroçevre, düzenleme, iklim değişikliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
hocanın kendi ders notları
Notlar
başka kaynak yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiftlik hayvanlarında stres faktörlerini öğrenmek, stres faktörlerini azaltıcı önlemler, refahı iyileştirici teknikleri bilir |
ÖÇ02 | İklim bilgisi olur, atmosfer ile ilgili değişiklikleri takip etme ve hayvanlar üzerindeki etkilerini belirleyebilir, İklim değişikliği hakkında bilgisi vardır |
ÖÇ03 | Çevre koşullarını sınıflandırabilir, mikro ve makro çevre koşullarını belirler ve değişiklikleri yönetebilir |
ÖÇ04 | Barındırma koşullarını düzenler, belirler, yönetir ve hayvan refahına uydurur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik çevre anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Çevre faktörleri sınıflandırılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Maternal çevre anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İklim anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Hayvan fizyolojsi anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Stres faktörleri anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Sıcaklık stresi anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
|
9 | Su metabolizması anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Besleme iklim ilişkisi anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Stresi azaltma yöntemleri anlatılır | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | İklim değişikliğinin hayvancılığa etkileri anlatılır-1 | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | İklim değişikliğinin hayvancılığa etkileri anlatılır-2 | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
14 | Hayvancılığın iklim değişikliğine etkileri anlatılır-1 | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Hayvancılığın iklim değişikliğine etkileri anlatılır-2 | Dersle ilgili materyallerin okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |