Genel Bilgi
Kod | ZO544 |
Ad | Silo Yemi ve Silolama Tekniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Silo yemleri, silaj ve silolama konusunda detaylı teknik bilgi vermek
Dersin İçeriği
Silo yemleri, silolama teknolojisi, silo çeşitleri, silaj kalitesi,
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde genel hayvan besleme ve yemler bilgisi derslerini almış olmaları
Kaynaklar
Genel hayvan besleme, yemler bilgisi ve yemleme
Notlar
hayvan besleme ve hayvan yemleri ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Silo yemlemenin besleme açısından önemi |
ÖÇ02 | Hayvan beslemede kullanılan silo kapları |
ÖÇ03 | Hayvan beslemede kullanılan silaj katkıları |
ÖÇ04 | Hayvan beslemede kullanılan silaj yapım teknikleri |
ÖÇ05 | Silo yemler hazırlanırken oluşan kayıplar |
ÖÇ06 | silajın kalitesi ve bunu etkileyen faktörler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Silo yemlemenin ruminant besleme açısından önemi | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | silo kapları-1 | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | silo kapları-2 | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Silo yemleri | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Silo yemlerinin özellikleri | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Silaj katkıları-1 | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Silaj katkıları-2 | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Silaj yapım teknikleri | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Silaj biyokimyası-1 | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Silaj biyokimyası-2 | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Silolama kayıpları | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Silajın kalitesi | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Silaj kalitesini etkileyen faktörler. | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |