Genel Bilgi
Kod | ZO0053 |
Ad | Çiftlik Hayvanlarda Genetik Çeşitlilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çiftlik hayvanlarında genetik çeşitliliği güncel yöntemlerle açıklamak
Dersin İçeriği
biyoçeşitlilik, Ekosistem çeşitliliği, Tür çeşitliliği, Koruma yöntemleri, Akrabalık analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Oldenbroek, J. K. (Ed.). (2017). Genomic management of animal genetic diversity.
Notlar
Oldenbroek, J. K. (Ed.). (2017). Genomic management of animal genetic diversity. Wageningen Academic Publishers.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiftlik hayvanlarda çeşitlilik kavramlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Biyolojik çeşitliliği kavrar |
ÖÇ03 | Genetik ve tür çeşitliliği kavrar |
ÖÇ04 | Filogenetik analizi öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoçeşitlilik | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ekosistem çeşitliliği | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tür çeşitliliği | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Genetik çeşitliliği | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Koruma yöntemleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | SNP analizi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Filogenetik analizler | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Hayvancılıkta genetik karakterizasyon | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
9 | Genetik çeşitliliğin kaybı | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Genetik çeşitliliğin belirlenmesi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Genetik çeşitliliğin ortaya çıkma nedenleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Genetik Çeşitliliğin Azalmasına Neden Olan Süreçler | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Genetik Çeşitlilik ve Moleküler Markörler | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Markör sistemlerinin genetik çeşitlilik üzerinde rolü | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | NCBİ giriş I | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | NCBİ giriş II | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |