YLZOS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLZOS701
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZEYNEL CEBECİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. LADİNE ÇELİK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BAHRİ DEVRİM ÖZCAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. UĞUR SERBESTER (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Mervan BAYRAKTAR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Ali Galip ÖNAL (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Harun KUTAY (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir

Dersin İçeriği

Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları

Notlar

Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır
ÖÇ02 Öğrenci, regresyon analiz yöntemlerini ve sonuçlarının yorumlanmasını öğrenir
ÖÇ03 Araştırıcı danışmanıyla birlikte yürütmekte olduğu lisansüstü tezini ve araştırmalarını tartışarak bilgi edinir
ÖÇ04 Öğrenci, korelasyon analiz yöntemlerini ve sonuçlarının yorumlanmasını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi 1 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi 2 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 3 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 4 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 5 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 6 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 7 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Kaynak Kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması 9 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Seminer sunumu hazırlığı 10 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Seminer sunumu hazırlığı 11 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Seminer sunumu hazırlığı 12 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Seminer sunumu hazırlığı 13 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Seminer sunumu hazırlığı 14 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Seminer sunumu hazırlığı 15 Kaynak Kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Kaynak Kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Kaynak Kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 1 80 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 40 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 28 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 01:45