Genel Bilgi
Kod | ZO0058 |
Ad | Üreme Hücrelerinin Kriyoprezervasyon (Dondurulması) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ali Galip ÖNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çiftlik hayvanlarında gamet ve embriyo kriyoprezervasyon prosedürlerini teorik ve pratik olarak öğretmek.
Dersin İçeriği
Gamet ve embriyo kriyoprezervasyonun çiftlik hayvanlarındaki yeri ve önemi, kriyoprezervasyonda kullanılan ekipmanlar ve ortamlar, gamet ve embriyoların dondurulması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Controlled Reproduction in Sheep and Goats. Reproductive Technologies in Farm Animals
Notlar
Controlled Reproduction in Sheep and Goats. Reproductive Technologies in Farm Animals
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gametlerin saklanması yöntemlerini bilir. |
ÖÇ02 | Embriyo saklama yöntemleri hakkında bilgilere sahiptir. |
ÖÇ03 | Gamet ve Embriyo saklamada kullanılan ortam ve protokoller hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Gamet ve Embriyo saklama işlemlerini başarıyla yapabilir |
ÖÇ05 | Kriyoprezervasyonun avantajlarını ve önemi hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gamet ve embriyo kriyoprezervasyonun çiftlik hayvanlarındaki yeri ve önemi | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | Konvensiyonel dondurma yöntemleri | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Vitrifikasyon | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Sperma, Oosit ve Embriyo dondurmada kullanılan sulandırıcılar | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | Sulandırıcıların hazirlanmasi | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | Ticari sulandiricilar ve kullanimi | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Sulandiricilara eklenen kriyoprotektif maddeler | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Ara Sınavlar | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sulandirici miktarinin hesaplanmasi | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Kriyoprezervasyonda kullanılan ekipmanlar | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | Kriyoprezervasyonda kullanılan protokoller | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | Kriyoprezervasyon uygulaması | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | Vitrifikasyon uygulaması | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | Sperma, Oosit ve Embriyo çözülmede kullanılan sıvılar | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
15 | Sperma, Oosit ve Embriyoların çözülmeden sonra canlılıklarının değerlendirilmesi | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kaynakları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |