Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
İÇ MEKAN TASARIMI PR. | |
Kod | IMT217 |
Ad | Bilgisayar Destekli Üretim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin CNC tezgahlarını programlama, CAM programlarını kullanabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
CAD-CAM programlarını tanıtmak, mobilya endüstrisinde seri üretim hatlarını tanımak. Bu hatlarda yer alan makineler, makinelerin sıralanışı makine özellikleri, parça istifleme , taşıma hatları hakkında bilgi sahibi olma ve hat oluştura bilme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-AĞAÇ İŞLERİNDE KESME TEORİSİ VE MOBİLYA ENDÜSTRİSİ MAKİNELERİ, RIFAT İLHAN, EROL BURDURLU, 1990,ANKARA. 2-PRATİK CNC EĞİTİMİ KOSGEB ANKARA-1993, PLANLAMA VE ATELYE İÇİN UYGULAMALI CNC EĞİTİMİ KOSGEB ANKARA-1993
Notlar
H. Ayhan RADAVUŞ, Ders Notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CAM programlarını tanır. |
ÖÇ02 | CAD programları ile model hazırlar. |
ÖÇ03 | CNC tezgahların kullanımı ve üretimi hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ04 | CNC tezgahlarda delik programının işleyişini kavrar. |
ÖÇ05 | Bilgisayar destekli üretim yapan makinaların çalışma prensibini açıklar. |
ÖÇ06 | CNC torna tezgahlarında kullanılan programları inceler. |
ÖÇ07 | Makinelerde hareket iletimi ve kesme işlemini açıklar. |
ÖÇ08 | Seri üretim makineleri ve seri üretim taşıma makinelerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | NC(Nümerik Kontrol) | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Nümerik Kontrollü takım tezgahları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilgisayarlı Nümerik Kontrol(CNC) | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | CNC takım tezgahlarının kullanım alanları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | CNC tezgahların yapısı | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bilgisayar destekli Tasarım(CAD), Bilgisayar destekli Üretim (CAM) kavramları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | CAM(Bilgisayar Destekli Üretim) safhaları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CNC Tezgahlarda temel eksenler ve G kodlarının açıklanması | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | CNC Tezgahlarda Parça sıfırlama ve Takım Kalibrasyonu | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | CNC tezgahlarda delik programı-1 | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | CNC tezgahlarda delik programı-2 | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | CNC tezgahlarda delik programı uygulaması | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bilgisayardan iş resmi tanıtmak | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Bilgisayardan tezgaha program aktarmak, | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |