Genel Bilgi
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUHİTTİN ERSUNGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin tanıdık günlük ifadeleri ve somut ihtiyaçları karşılamayı amaçlayan çok temel ifadeleri anlamalarını ve kullanmalarını sağlayın. Kendisini ve başkalarını tanıtın, nerede yaşadığı, tanıdığı insanlar vb. gibi sorular sorup yanıtlayın. Karşınızdaki kişi yavaş ve net konuşuyorsa basit bir şekilde etkileşim kurar.
Dersin İçeriği
Doğrudan ilgili alanlarla (örneğin temel kişisel ve aile bilgileri) ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayabilir. Tanıdık ve rutin konularda bilgi alışverişinde bulunabilir. Günlük yaşamla ilgili bir metnin ana noktalarını anlayabilir. Kişisel ilgi alanına giren konularda basit, bağlantılı metinler üretebilir. Geçmişini basit terimlerle anlatabilir. Görüş ve planlara ilişkin fikirler, nedenler ve açıklamalar sunabilir. Ana dilin konuşulduğu bir bölgedeki durumlarla başa çıkabilir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Kitabı
Notlar
Çeşitli video kanalları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tanıdık ve rutin konularda bilgi alışverişinde bulunabilir |
ÖÇ02 | Doğrudan ilgili alanlarla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayabilir (örneğin, temel kişisel ve aile bilgileri) |
ÖÇ03 | Günlük yaşamla ilgili bir metnin ana noktalarını anlayabilir |
ÖÇ04 | Kişisel ilgi alanına giren konularda basit bağlantılı metinler üretebilir |
ÖÇ05 | Geçmişini basit terimlerle tanımlayabilir |
ÖÇ06 | Dilin konuşulduğu bir bölgedeki durumlarla başa çıkabilir |
ÖÇ07 | Görüş ve planlara ilişkin fikirler, nedenler ve açıklamalar sunabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kendinizi tanıtma - çoğullar - ne olacak / olacak sorular - milliyetler ve ülkeler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İyelik(ler) ve sıfatlar-özel/tipik bir günü basit bir şekilde ifade eder | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
3 | Basit soruları ve olumsuzları-sıfatları-fiilleri-isimleri sunun | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Bir tatilden bahsediyoruz- a, an, herhangi, biraz | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | Sahip olunan/sahip olunan mülkler hakkında konuşmak | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sevdiğiniz/nefret ettiğiniz sporlar hakkında konuşmak-fiil | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bir mağazada bilgi istemek - bir, bir, herhangi bir, bazısı var | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hafta sonu etkinliklerinde frekans sınıfı araştırmasının zarfları | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Şeylerin nerede bulunduğunu söyleme edatları şimdilik süreklidir | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | istekte bulunma, yiyecek içecek siparişi verme | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Be'nin geçmiş zaman basiti ve düzenli fiiller-geçen hafta ne yaptığınızı tartışma | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Geçmiş basit düzensiz fiiller | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Eşinizle röportaj yapmak ve bir makale yazmak | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel inceleme | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |