Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
İÇ MEKAN TASARIMI PR. | |
Kod | IMT212 |
Ad | Grafik Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Lumion yazılımının ileri seviyede öğretilmesi, Programla animasyon hazırlanmasının ögretilmesi
Dersin İçeriği
Lumion yazılımının ileri seviyede öğretilmesi, Programla animasyon hazırlanması
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1-Yrd. Doç. Dr. Zehra, Alakoç BURMA, Grafik ve Animasyon, Seçkin Yayınevi, 2013. 2-Caner BAYRAKTAR,V-RAY Kodlab yayınevi,2006
Notlar
Yaşar TÜFEKLİ basılmamış ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lumion yazılımının komutlarının ne işe yaradığını açıklar |
ÖÇ02 | Animasyon programlarının işleyişini bilir |
ÖÇ03 | Lumion yazılımını ileri seviyede kullanır-1 |
ÖÇ04 | Lumion yazılımını ileri seviyede kullanır-2 |
ÖÇ05 | Bilgisayarla animasyon hazırlar. |
ÖÇ06 | Animasyon tekniklerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders Bilgi Paketini İnceler. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Modelleme konusunda genel tekrar ve uygulamalar | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Render, Render Menüleri , Light Tracer | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Render, Radiosity, Mental Ray, Mental Ray Caustics | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Render, Volumetrik Efektler, Render Efektleri, Video Post, Camera Match | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Animasyon, Key nedir, Track View | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Animasyon, Renk Animasyonu, Bezier Curve, Wire Parameters | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Simülasyon, Reactor 1, Reactor 2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Simülasyon, Reactor 3, Reactor 4 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tanecik sistemleri, Tanecik, Pflow Sistemleri ve uygulamalrı | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Kemik sistemleri, Skin ve Bone | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Kemik sistemleri, Skin Morph | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Örnek Uygulamalar | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Genel Konu tekrarı | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |