IMT220 İletişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT220
Ad İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı bireylerin iletişimin önemi konusundaki farkındalığını akademik bir perspektifte edinmelerini sağlamak, öğrencilik ve iş yaşamı başta olmak üzere yaşamları boyunca çevreleriyle doğru ve sağlıklı iletişim kurma becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Sözlü İletişim kurmak, Sözlü İletişim kurmak, Yazılı İletişim kurmak, Sözsüz İletişim kurmak, Biçimsel (Formal) İletişim kurmak, Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak, Örgüt dışı iletişim kurmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İletişim ders kitabı T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2775 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1733

Notlar

ders notu, ılgın özşahinoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Genel İletişim dersinin önemi, amacı ve hedeflerini açıklar ders programının yapısını kavrar
ÖÇ02 Dersin konularının haftalara göre dağılımını kavrar anlar ve uygular
ÖÇ03 İletişim kavramının tanımını kavrar
ÖÇ04 İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modelleri kavrar
ÖÇ05 İletişim Türlerini kavrar yapısal olarak iletişim modellerini anlar
ÖÇ06 Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim sürecini kavrar
ÖÇ07 Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim sürecini kavrar
ÖÇ08 İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim sürecini kavrar
ÖÇ09 Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kurallarını kavrar
ÖÇ10 Çatışma ve İletişim, İkna edici İletişim yöntemlerini kavrar
ÖÇ11 İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yollarını kavrar
ÖÇ12 İletişim Kazalarını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantasyon, İletişimin Tanımı ve Önemi Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modeller Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İletişim Türleri Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kitle İletişimi, Medya, Medya Okuryazarlığı Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kuralları Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Beden Dili Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Referans Çerçevesi, Alımlama Kodları, Stereotype Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Çatışma ve İletişim, İkna Edici İletişim Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yolları Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İletişim Kazaları Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Tüm Konuların Özeti Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:20