TS018 Sulamada Tuzlu Suların Kullanımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS018
Ad Sulamada Tuzlu Suların Kullanımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN


Dersin Amacı / Hedefi

Bölge ve ülke koşullarında yetiştiriciliği yoğun olarak yapılan kültür bitkileri için tuz-su kullanım özellikleri tuz-su -verim ilişkileri ve uygun sulama yöntemlerinin belirlenmesi

Dersin İçeriği

Tuzlu suların kalite özellikleri, tuzluluğa ilişkin tanımlar ve göstergeler, tuzlu suların sınıflandırılması, tuzlu suların sulamaya ve bitkisel üretime uygunluğunu belirlemede kullanılan standartlar ve ölçütler, tuzlu sular ile bitki besin maddeleri alınımı ve yetiştiricilikte bitkisel üretim yönetimi tuzların toprak ve bitki üzerine etkisi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sulamada tuzlu su: Genel bakış

Notlar

Tarımda Tuzlu Suyun Yönetimi ve Kullanımı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tuzluluk uzmanlık alanı için gerekli bilgiyi kazanır.
ÖÇ02 Tuzlu suların tarımsal amaçlı kullanımını öğrenir.
ÖÇ03 Kimi kültür bitkilerinde tuzlu suyun sulama programında kullanabilme ölçütleri ve potansiyelini öğrenir.
ÖÇ04 Yüzey sulama sistemlerinde tuzlu su kullanımı ve yönetimini öğrenir.
ÖÇ05 yağmurlama sulama sistemlerinde tuzlu su kullanımı ve yönetimini öğrenir.
ÖÇ06 Damla sulama sistemlerinde tuzlu su kullanımı ve yönetimini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tuzlu su kavramı ile ilgili genel bilgiler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tuzlu suların sulamaya ve bitkisel üretime uygunluğunu belirlemede kullanılan standartlar ve ölçütler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tuzlu su koşullarında besin maddeleri alınımı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toksisite zararlarını belirlemede dikkate alınan etmenler tuzlu sular kullanıldığında izlenecek yönetim prensipleri tuzlu suların sulamada kullanımına ilişkin örnekler Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tuzluluk-infiltrasyon ve geçirgenlik ilişkileri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Su kalitesi ve tuzluluk yönetimi ilişkisi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri, ayçiçeği, buğday Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; pamuk, mısır, soya Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; yonca ve çeltik Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; domates ve biber Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; karpuz ve fasulye Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kültür bitkilerinde tuzlu su kullanımı ve etkileri; meyve ağaçları, bağ Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 SALTMED modelinin farklı bitkilerde kullanılabilme olanağı 1 Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 SALTMED modelinin farklı bitkilerde kullanılabilme olanağı 2 Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları1 yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları2 yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:03