Genel Bilgi
Kod | CHH506 |
Ad | Hemşirelikte Yapay Zeka |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
apay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi, yapay zeka teknikleri, yapay zeka türleri ve modelleri, sağlıkta yapay zekanın kullanım alanları, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-II, hemşirelikte yapay zeka örnekleri, yapay zeka ve hemşire robotlar, yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rolleri, sorumlulukları, hemşirelikte yapay zeka ve etik, yapay zeka ve insan zekası karşılaştırması, yapay zekada devlet politikaları ve regülasyonlar, yapay zekanın geleceği
Dersin İçeriği
apay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi, yapay zeka teknikleri, yapay zeka türleri ve modelleri, sağlıkta yapay zekanın kullanım alanları, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-II, hemşirelikte yapay zeka örnekleri, yapay zeka ve hemşire robotlar, yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rolleri, sorumlulukları, hemşirelikte yapay zeka ve etik, yapay zeka ve insan zekası karşılaştırması, yapay zekada devlet politikaları ve regülasyonlar, yapay zekanın geleceği
Dersin Ön Koşulu
apay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi, yapay zeka teknikleri, yapay zeka türleri ve modelleri, sağlıkta yapay zekanın kullanım alanları, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-II, hemşirelikte yapay zeka örnekleri, yapay zeka ve hemşire robotlar, yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rolleri, sorumlulukları, hemşirelikte yapay zeka ve etik, yapay zeka ve insan zekası karşılaştırması, yapay zekada devlet politikaları ve regülasyonlar, yapay zekanın geleceği
Kaynaklar
1. Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon. Editör. Aydın, Aydanur. Akademisyen Kitapevi, Ankara, Basım:1,Sayfa Sayısı:387-402, ISBN: 9786257496575, Türkçe (Ders Kitabı) 2021 2. Bacaksız, F. E., Yılmaz, M., Ezizi, K., & Alan, H. (2020). Sağlık Hizmetlerinde Robotları Yönetmek. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(7), 458-465. 3. Aydın, Ş.E. (2017). Yapay zekâ teknolojisi (Artificial intelligence technology). Çukurova Üniversitesi İşletme ve Teknoloji Yönetimi Yüksek Lisans Programı Dönem Projesi, Adana. 4. Demirhan, A., Kılıç, Y. A., & İnan, G. (2010). Tıpta yapay zeka uygulamaları.(Artificial Intelligence Applications in Medicine. Yoğun Bakım Dergisi, 9(1), 31-41.
Notlar
1. Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon. Editör. Aydın, Aydanur. Akademisyen Kitapevi, Ankara, Basım:1,Sayfa Sayısı:387-402, ISBN: 9786257496575, Türkçe (Ders Kitabı) 2021 2. Bacaksız, F. E., Yılmaz, M., Ezizi, K., & Alan, H. (2020). Sağlık Hizmetlerinde Robotları Yönetmek. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(7), 458-465. 3. Aydın, Ş.E. (2017). Yapay zekâ teknolojisi (Artificial intelligence technology). Çukurova Üniversitesi İşletme ve Teknoloji Yönetimi Yüksek Lisans Programı Dönem Projesi, Adana. 4. Demirhan, A., Kılıç, Y. A., & İnan, G. (2010). Tıpta yapay zeka uygulamaları.(Artificial Intelligence Applications in Medicine. Yoğun Bakım Dergisi, 9(1), 31-41.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapay zeka teknolojisini tanımlar. |
ÖÇ02 | Yapay zekaya ilişkin temel kavramları irdeler. |
ÖÇ03 | Yapay zekanın kullanım alanlarını bilir. |
ÖÇ04 | Yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rol ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ05 | Yapay zekanın avantaj ve dezavantajlarını irdeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Dersin tanıtımı | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yapay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yapay zeka teknikleri | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yapay zeka türleri | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hemşirelikte yapay zeka modelleri | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Hazırlık haftası | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hazırlık haftası ıı | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Sağlıkta yapay zekanın kullanım alanları | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yapay zeka ve nanoteknoloji | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yapay zeka ve simülasyon uygulamaları | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hemşirelikte yapay zeka ve etik | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-Iı | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-Iıı | There is no prerequisite. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön koşulu yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |