CHH506 Hemşirelikte Yapay Zeka

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH506
Ad Hemşirelikte Yapay Zeka
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

apay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi, yapay zeka teknikleri, yapay zeka türleri ve modelleri, sağlıkta yapay zekanın kullanım alanları, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-II, hemşirelikte yapay zeka örnekleri, yapay zeka ve hemşire robotlar, yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rolleri, sorumlulukları, hemşirelikte yapay zeka ve etik, yapay zeka ve insan zekası karşılaştırması, yapay zekada devlet politikaları ve regülasyonlar, yapay zekanın geleceği

Dersin İçeriği

apay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi, yapay zeka teknikleri, yapay zeka türleri ve modelleri, sağlıkta yapay zekanın kullanım alanları, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-II, hemşirelikte yapay zeka örnekleri, yapay zeka ve hemşire robotlar, yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rolleri, sorumlulukları, hemşirelikte yapay zeka ve etik, yapay zeka ve insan zekası karşılaştırması, yapay zekada devlet politikaları ve regülasyonlar, yapay zekanın geleceği

Dersin Ön Koşulu

apay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi, yapay zeka teknikleri, yapay zeka türleri ve modelleri, sağlıkta yapay zekanın kullanım alanları, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I, sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-II, hemşirelikte yapay zeka örnekleri, yapay zeka ve hemşire robotlar, yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rolleri, sorumlulukları, hemşirelikte yapay zeka ve etik, yapay zeka ve insan zekası karşılaştırması, yapay zekada devlet politikaları ve regülasyonlar, yapay zekanın geleceği

Kaynaklar

1. Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon. Editör. Aydın, Aydanur. Akademisyen Kitapevi, Ankara, Basım:1,Sayfa Sayısı:387-402, ISBN: 9786257496575, Türkçe (Ders Kitabı) 2021 2. Bacaksız, F. E., Yılmaz, M., Ezizi, K., & Alan, H. (2020). Sağlık Hizmetlerinde Robotları Yönetmek. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(7), 458-465. 3. Aydın, Ş.E. (2017). Yapay zekâ teknolojisi (Artificial intelligence technology). Çukurova Üniversitesi İşletme ve Teknoloji Yönetimi Yüksek Lisans Programı Dönem Projesi, Adana. 4. Demirhan, A., Kılıç, Y. A., & İnan, G. (2010). Tıpta yapay zeka uygulamaları.(Artificial Intelligence Applications in Medicine. Yoğun Bakım Dergisi, 9(1), 31-41.

Notlar

1. Bakım Kalitesini İyileştirmede İnovasyon. Editör. Aydın, Aydanur. Akademisyen Kitapevi, Ankara, Basım:1,Sayfa Sayısı:387-402, ISBN: 9786257496575, Türkçe (Ders Kitabı) 2021 2. Bacaksız, F. E., Yılmaz, M., Ezizi, K., & Alan, H. (2020). Sağlık Hizmetlerinde Robotları Yönetmek. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(7), 458-465. 3. Aydın, Ş.E. (2017). Yapay zekâ teknolojisi (Artificial intelligence technology). Çukurova Üniversitesi İşletme ve Teknoloji Yönetimi Yüksek Lisans Programı Dönem Projesi, Adana. 4. Demirhan, A., Kılıç, Y. A., & İnan, G. (2010). Tıpta yapay zeka uygulamaları.(Artificial Intelligence Applications in Medicine. Yoğun Bakım Dergisi, 9(1), 31-41.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yapay zeka teknolojisini tanımlar.
ÖÇ02 Yapay zekaya ilişkin temel kavramları irdeler.
ÖÇ03 Yapay zekanın kullanım alanlarını bilir.
ÖÇ04 Yapay zeka uygulamalarında hemşirenin rol ve sorumluluklarını bilir.
ÖÇ05 Yapay zekanın avantaj ve dezavantajlarını irdeler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme,
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme,
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Dersin tanıtımı ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yapay zeka teknolojisinin tanımı ve tarihçesi ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yapay zeka teknikleri ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yapay zeka türleri ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hemşirelikte yapay zeka modelleri ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Hazırlık haftası ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hazırlık haftası ıı ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Sağlıkta yapay zekanın kullanım alanları ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yapay zeka ve nanoteknoloji ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yapay zeka ve simülasyon uygulamaları ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Hemşirelikte yapay zeka ve etik ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-I ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-Iı ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sağlık hizmetlerinde yapay zeka örnekleri-Iıı There is no prerequisite. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ön koşulu yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 10 20
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 10:55