Genel Bilgi
Kod | CHH715 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin, literatür araştırması yaparak güncel ve mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek tartışmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencinin, literatür araştırması yaparak güncel ve mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek tartışmalarını amaçlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Cerrahi Bakım: Vaka analizleri ile birlikte Cerrahi Hemşireliği I Cerrahi Hemşireliği II Kavram Haritası ve Akış Şemalı Cerrahi Hemşireliği
Notlar
Cerrahi Bakım: Vaka analizleri ile birlikte Cerrahi Hemşireliği I Cerrahi Hemşireliği II Kavram Haritası ve Akış Şemalı Cerrahi Hemşireliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 2. Cerrahi hastalıklar hemşireliği alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme-2 |
ÖÇ02 | 1. Cerrahi hastalıklar hemşireliği alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme |
ÖÇ03 | 3. Cerrahi hastalıklar hemşireliği alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme-3 |
ÖÇ04 | 2. Topladığı bilgileri sentezleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
ÖÇ05 | 3. Ulaştığı sonuçları alanındaki ve/veya alan dışındaki kişilere aktarabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür taraması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Literatür taraması-2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Literatür taraması-3 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Literatür taraması-4 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Literatür taraması-5 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Literatür taraması-6 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Literatür taraması-7 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Literatür taraması-9 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Literatür taraması-10 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Literatür taraması-11 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Literatür taraması-12 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Literatür taraması-13 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Literatür taraması-14 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Literatür taraması-15 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 10 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 10 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |