Genel Bilgi
Kod | CHH526 |
Ad | Cerrahi hastalıkları hemşireliği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN |
Dersin Amacı / Hedefi
1. Cerrahi operasyona yol açan hastalıklar hakkında teorik bilgi sağlamak 2. Cerrahi operasyon sonrasında bakımı altındaki hastalara yönelik pratik hemşirelik becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Evrensel etik ilkeler doğrultusunda bireyin ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal gereksinimlerini belirleyerek sağlığın, iyiliğin ve esenliğin yeniden kazandırılması ve sürdürülmesi için ameliyat öncesi, ameliyat sırası ve ameliyat sonrası bireyselleştirilmiş, bütüncül ve güvene dayalı bakım uygulamalarını kapsayan bir hemşirelik uzmanlık alanıdır.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Eti Aslan, F. Cerrahi Bakım: Vaka analizleri ile birlikte. Akademisyen Tıp Kitabevi. Ankara, 2017
Notlar
Karadağ, M., Bulut, H. Kavram Haritası ve Akış Şemalı Cerrahi Hemşireliği. Vize Basın Yayın. Ankara, 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistemlerin cerrahi girişim gerektiren hastalıklarını tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Cerrahi tedavinin başarısını etkileyen etmenleri tanımlayabilme |
ÖÇ03 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında edinilen bilgileri hemşirelik sürecinde kullanabilme |
ÖÇ04 | Hemşirelik bakımını gerektiren her yerde problem çözme becerisini iyi bir şekilde kullanabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cerrahi Hemşireliğinde kullanılan modeller | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kas- İskelet Sistemi Cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Gastrointestinal Sistem Cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gastrointestinal Sistem Cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Göz cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Endokrin Sistem Cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Solunum Sistemi Cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Periferik Damar Cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ürogenital Sistem Cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nöroşirürji ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kalp cerrahisi ve hemşirelik bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kulak ve burun cerrahisi ve Hemşirelik Bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Boğaz cerrahisi ve hemşirelik bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Transplantasyon cerrahisi ve hemşirelik bakımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 9 | 135 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |