Genel Bilgi
Kod | TDE829 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Tanzimat ve Servet-i Fünun Yazarlarının makale,önsöz, kitaplarında yer alan roman ve öykü konusundaki görüşlerinin değerlendirilip, kuramsal çerçevenin oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Tanzimat dönemi romanı, Tanzimat dönemi öyküsü kavranır. Servet-i Fünun romanı Servet-i Fünun öyküsü, Tanzimat dönemi santçıları ve görüşleri, Servet-i Fünun sanatçıları, Servet-i Fünun sanatçılarının roman görüşleri, Servet-i Fünun sanatçılarının öykü görüşleri, Tanzimat roman kaynakçası, Servet-i Fünun kaynakçasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.
Notlar
Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tanzimat dönemi romanını tanır. |
ÖÇ02 | Tanzimat dönemi öyküsünü kavrar. |
ÖÇ03 | Servet-i Fünun romanını tanır. |
ÖÇ04 | Tanzimat dönemi sanatçıları ve görüşleri hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ05 | Servet-i Fünun sanatçılarını tanır. |
ÖÇ06 | Servet-i Fünun sanatçılarının roman görüşlerini kavrar. |
ÖÇ07 | Servet-i Fünun sanatçılarının öykü anlayışı hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ08 | Tanzimat roman kaynakçasını tanır. |
ÖÇ09 | Servet-i Fünun kaynakçasını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanzimattan Milli Edebiyata roman kaynakçası oluşturma | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tanzimat'tan Milli Edebiyata roman kaynakçasının genel değerlendirmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Namık Kemal, İntibah Mukaddemesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Namık Kemal, Celal Mukaddemesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ahmet Midhat Efendi, Ahbar-ı Asara Tamim-i Enzar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ahbar-ı Asara Tamim-i Enzar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tanzimat romanında önsözler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tanzimat romanı önsözleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Halit Ziya Uşaklıgil | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Halit Ziya Uşaklıgil, Hikaye | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mehmet Rauf, Bizde Roman | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mehmet Rauf, Bizde Hikaye | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tanzimattan Milli Edebiyata romanın sonuç değerlendirmesi I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tanzimattan Milli Edebiyata romanın sonuç değerlendirmesi II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,96 | ||
AKTS | 4 AKTS |