İHH540 İç Hastalıkları Hemşireliği Semineri II

5 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH540
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği Semineri II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencinin bireysel gereksinimleri doğrultusunda İç Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili teorik bilgi eksikliğini kapatmayı ve öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin seminer hazırlama ve makale yazması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı 2021 İç Hastalıkları Hemşireliği Akıl Notları 2016

Notlar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler, kütüphane veri tabanları İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
ÖÇ02 Sistemlere yönelik kronik hastalıklarda uygulanması gereken hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir
ÖÇ03 Akut ve kronik dahili hastalığı olan bireyin bakımında hemşirelik sürecini kullanabilir
ÖÇ04 Stresin organizma üzerine olan etkisini açıklayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 4
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 2
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Dersten önce ilgili bölümü okur
2 Literatür araştırması 1 Dersten önce ilgili bölümü okur
3 Literatür araştırması 2 Dersten önce ilgili bölümü okur
4 Literatür araştırması 3 Dersten önce ilgili bölümü okur
5 Veri toplama 1 Dersten önce ilgili bölümü okur
6 Veri toplama 2 Dersten önce ilgili bölümü okur
7 Veri toplama 3 Dersten önce ilgili bölümü okur
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık
9 Veri toplama 4 Dersten önce ilgili bölümü okur
10 Veri toplama 5 Dersten önce ilgili bölümü okur
11 Veri analizi 6 Dersten önce ilgili bölümü okur
12 Veri toplama 7 Dersten önce ilgili bölümü okur
13 Rapor hazırlama 1 Dersten önce ilgili bölümü okur
14 Rapor hazırlama 2 Dersten önce ilgili bölümü okur
15 Seminer sunumu Derse ilişkin kaynakların okunması.
16 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlık
17 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlık


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.01.2025 11:01