Genel Bilgi
Kod | BL271 |
Ad | Yönlendirilmiş Çalışma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ADNAN GÖKTEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mahir ATMIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliklerini kazandırma, öğrencinin eksik olan yönlerini tamamlama, eksikliğini hissettiği ve merak ettiği alanlarda araştırma yapmasını sağlama, rapor hazırlama ve sunma yeteneği kazandırma, grup çalışması ile özgün bir çalışmayı planlama, yazma ve proje hazırlama becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yönlendirilmiş çalışma teknikleri, konu araştırma, konu seçimi, alan taraması ve taslak içeriği geliştirme, içerik hazırlama, içeriğe göre alan taraması, çalışmanın yazımı, çalışmanın değerlendirilmesi, çalışmanın teslimi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış ders notları
Notlar
internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | öğrenci araştırma yapacağı konuyu seçer, seçilen konu üzerinde yorum yapar. |
ÖÇ02 | öğrenci Araştırma konusu ile ilgili kaynak taraması yapar. |
ÖÇ03 | öğrenci araştırmanın kapsamı çerçevesinde anket, mülakat, gözlem, analiz yapar. |
ÖÇ04 | öğrenci edindiği bilgileri veya hazırladığı projeyi istenilen formatta yazılı olarak derler. |
ÖÇ05 | Bulduğu araştırma konusu kapsamında dünya ve Türkiye'deki durumu analiz eder. |
ÖÇ06 | frekans analizi testi yapar. |
ÖÇ07 | grupta ortak çalışma yapar. |
ÖÇ08 | projesi ile ilgili sunum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık , yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Teorik Bilgileri Uygulamaya dökme | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Araştırma Konularını Seçme | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Herbir Ögrenci için bireysel ve / veya gruplar şeklinde çalışma konusunun verilmesi | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kaynak Araştırması Yapma | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi birinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi ikinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması birinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması ikinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dokümanların dosya şeklinde sunulması birinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dokümanların dosya şeklinde sunulması ikinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Dönem sonu Değerlendirmesi birinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Dönem sonu Değerlendirmesi ikinci bölüm | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ön hazırlığa gerek duyulmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |