Genel Bilgi
Kod | BL228 |
Ad | Elektronik Ticaret |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, elektronik ticaretin temel kavramlarını, iş modellerini ve dijital pazarlama stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Elektronik ticaretin tanımı, iş modelleri, ödeme sistemleri, dijital pazarlama, lojistik süreçler ve e-ticaret mevzuatı gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış ders notu
Notlar
https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=3085
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektronik ticaretin temel kavramlarını ve işleyişini tanımlar. |
ÖÇ02 | E-ticaret iş modellerini ve farklı sektörlerdeki uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ03 | Dijital pazarlama stratejilerini ve müşteri ilişkileri yönetimini tanımlar. |
ÖÇ04 | Elektronik ödeme sistemleri ve güvenlik yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin e-ticaretteki rolünü tanımlar. |
ÖÇ06 | E-ticaret mevzuatı, tüketici hakları ve veri koruma politikalarını açıklar. |
ÖÇ07 | Küresel e-ticaret pazarlarını ve uluslararası ticaret süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Yeni teknolojilerin ve dijital dönüşümün e-ticaret üzerindeki etkilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri listeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgileri hatırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımını oluşturan temel elektronik parçalarını ve bunların işleyişlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi içeriğini hatırlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri çözer. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılımları test eder ve hataları giderir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılım ve paket programları kullanabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağ sistemlerini açıklar, tasarlar ve kurulumunu yapar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kelime işlemci, elektronik hesaplama tablosu, sunum programlarını kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar Teknolojileri ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe olarak etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroekonomik Verileri Takip Etmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Makroekonomik Göstergeleri Analiz Etmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pazardaki Boşlukları Tespit Etmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yatırım Alternatiflerini Değerlendirerek En Uygun Olanını Seçmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yapılabilirlik Çalışmalarını Yürütmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | İşletmenin Çevresini Tanımak | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Talep Analizi ve Tahmini Yapmak İşletmenin Kuruluş Yerini Belirlemek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşletmenin Hukuksal Yapısını Belirlemek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İş yerinin Kapasitesini Belirlemek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toplam Yatırım Maliyetini Belirleyerek Finansmanını Sağlamak | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tahmini Gelir-Gider Hesabını Yapmak | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş yeri ve Üretim Planı YapmakYatırımın Kurulum İşlemlerini Yürütmek | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uygun yapıyı oluşturup iş yerini açmak birinci bölüm | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uygun yapıyı oluşturup iş yerini açmak ikinci bölüm | Haftalık konuya yönelik okuma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |