JZ223 Optik Mineroloji

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ223
Ad Optik Mineroloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NUSRET NURLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere minerallerin fiziksel, kimyasal özellikleri ve grupları hakkında bilgiler vererek, mineralleri el örneğinde tanıyabilme ve sınıflandırabilme yeteneğini kazandırabilmektir.

Dersin İçeriği

Mineralojinin tanımı, tarihçesi, minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, Nabit elementler, Sülfürler ve sülfotuzlar, Oksit ve hidroksitler, Karbonatlar, Nitratlar, Boratlar, Wolframit ve Molibdatlar, Fosfat-arsenat ve Vanadatlar, Silikatlar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.

Notlar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur.
ÖÇ02 Fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre mineralleri tanır
ÖÇ03 Mineralleri gruplandırabilecek bilgiye sahip olur
ÖÇ04 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir.
ÖÇ05 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar.
ÖÇ06 Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar.
ÖÇ07 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir.
ÖÇ08 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
ÖÇ09 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ10 Wolframit ve Molibdat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşunu kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mineralojinin tanımı, tarihçesi, minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Nabit Element ve Halojen grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sülfür Grubu ve Sülfotuzlar Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Oksit Grubu ve Hidroksit Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Karbonat Grubu ve Nitrat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Borat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
7 Sülfat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Wolframit ve Molibdat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Fosfat, Arsenat ve Vanadat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Silikatlar ve çeşitleri. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ada silikatlar ve Çiftli silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Halka silikatlar ve Zincir silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Tabakalı silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Çerçeve Silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:40