JZ225 Mühendislik Matematiği

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ225
Ad Mühendislik Matematiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. DOĞAN KAYA
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Ayhan ATIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel mühendislik dersleri ve Jeoloji Mühendisliği mesleki dersleri için matematiksel altyapıyı, diferansiyel denklemleri tanıtmayı,çözüm uygulamalarını ve mühendislik uygulamalarını öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Limit, türev, integral, diferansiyel denklemler ve çözüm uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Fizik ve Mühendislikte Matematik Yöntemler Seçkin Yayıncılık Prof. Dr. Emine Öztürk

Notlar

Fizkte ve Mühendislikte Matematiksel Yöntemler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 I. ve II. Mertebeden diferansiyel denklemlerin çözüm tekniklerini açıklar ve bu çözüm yöntemlerini kullanarak, radyokarbon ile bir fosilin yaşını bulmak.
ÖÇ02 Artma ve azalma, karışım ve sıcaklık problemleri gibi bazı mühendislik problemlerini çözmek.
ÖÇ03 Ayrılabilir ve Homojen Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemlerini bilmek.
ÖÇ04 Tam Diferensiyel Denklemler Çözüm Yöntemlerini bilmek.
ÖÇ05 Lineer ve Bernoulli Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemlerini yapmak.
ÖÇ06 I. Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Fiziki ve Mühendislik Uygulamalarını yapmak.
ÖÇ07 Yüksek mertebeden Diferensiyel Denklemleri öğrenmek.
ÖÇ08 II. Mertebeden Homojen Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemlerini bilmek.
ÖÇ09 Belirsiz Katsayılar Yöntemini öğrenmek.
ÖÇ10 II. Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Fiziki ve Mühendislik Uygulamalarını yapmak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çok Değişkenli Fonksiyonların Tanımı, Limit ve Süreklilik, İlgili konuyu okumak (Sayfa 849-856; 858-863) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Kısmi Türevler ve Uygulamaları, İlgili konuyu okumak (Sayfa 863-869) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Dik Koordinatlarda Düzlemsel Bir Bölge Üzerinden Belirli İntegral, İlgili konuyu okumak (Sayfa 943-952; 953-960) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
4 Polar (Kutupsal) Koordinatlarda Düzlemsel Bir Bölge Üzerinden Belirli İntegral, İlgili konuyu okumak (Sayfa 968-972) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Silindirik ve Küresel Koordinatlarda Bir Cisim Üzerinden Belirli İntegral, İlgili konuyu okumak (Sayfa 976-984) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
6 Ayrılabilir ve Homojen Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri, İlgili konuyu okumak (Sayfa 39-45) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Tam Diferensiyel Denklemler Çözüm Yöntemleri, İlgili konuyu okumak (Sayfa 52-62) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Lineer ve Bernoulli Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri, İlgili konuyu okumak (Sayfa 46-52) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
10 I. Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Fiziki ve Mühendislik Uygulamaları, İlgili konuyu okumak (Bölüm Problemleri) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
11 Yüksek mertebeden Diferensiyel Denklemler I İlgili konuyu okumak (Sayfa 98-100) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
12 II. Mertebeden Homojen Diferensiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemleri İlgili konuyu okumak (Sayfa 112-118) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
13 Belirsiz Katsayılar Yöntemi İlgili konuyu okumak (Sayfa 118-122) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
14 II. Mertebeden Diferensiyel Denklemlerin Fiziki ve Mühendislik Uygulamaları, İlgili konuyu okumak (Bölüm Problemleri) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 Uygulama örnekleri İlgili konuyu okumak (Bölüm Problemleri) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 11:02