Genel Bilgi
Kod | JS207 |
Ad | Belgesellerle Jeoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Burcu KARATAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyanın oluşumu ve bu süreçte gelişen büyük jeolojik olayların belgesel filimlerle anlatılması
Dersin İçeriği
Dünyanın oluşumu, levha tektoniği, yanardağlar, platoların oluşumu,çöllerin oluşumu, depremler, büyük sıra dağların oluşumu
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Belgesel Video, Fiziksel Jeoloji JMO
Notlar
You tube
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyanın oluşum süreçlerini bilir. |
ÖÇ02 | Levha hareketleri nedir . Bunların etkilerini bilir. |
ÖÇ03 | Volkan ve türlerini bilir. |
ÖÇ04 | Büyük dağ oluşumları hakkında bilgisi vardır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meteoritler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Dünyanın Oluşumu 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Dünyanın Oluşumu 2 | İzleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Dünyanın Oluşumu 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Dünyanın Oluşumu 4 | İzleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Volkanlar: Havaii | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Volkanlar: St Helen | İzleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Alp dağlarının Oluşumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Himalayaların oluşumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | İzlandanın oluşumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Büyük sahra çölünün oluşumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Buzullar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Ölü vadi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Atakama Çölünün oluşumu | araştırma,Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |