Genel Bilgi
Kod | JZ218 |
Ad | Sedimantoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, oluşum ortamları ve tanımlanmaları ile yorumlanmalarının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Sedimanter çevrim ve stratigrafi ilkeleri, sedimanter kayaçların oluşumu, sedimanter yapılar, sedimanter ortamlar (karasal, geçiş ve denizel).
Dersin Ön Koşulu
Genel jeoloji
Kaynaklar
Sedimentoloji ders notları (K Gurbuz)
Notlar
Çökelbilimi Cilt I Mehmet Önelan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sedimanter kayaçları tanır ve tanımlar. |
ÖÇ02 | Sedimanter istifleri sedimantolojik ortam yönünden tanımlar. |
ÖÇ03 | Sedimanter kayaçları ve ekonomik değerlerini tespit eder. |
ÖÇ04 | Çökelme ortam analiz yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sedimantoloji: tanımı, önemi, diğer bilimlerle ilişkisi, tarihçesi. Sedimanter çevrim. | Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sedimanter kayaçların yapısal, dokusal ve petrografik özelliklerini etkileyen faktörler | Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Aşınma ve taşınma süreçleri. | Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sedimanter kayaçlarda yapısal özellikler. Sedimanter yapılar ve sınıflandırılmaları. | Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sedimanter yapıların sedimantolojide kullanılmaları. | Önceki hafta ve söz konusu hafta ile ilgili çalışma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çökelme ortamı ve fasiyes (genel). Çökelme ortamlarını tanıma kriterleri. | Ortam analizi ile ilgili okuma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karasal Ortamlar (buzul, aluvyal yelpaze) | Ortam analizi ile ilgili ödevi yapmış olmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karasal Ortamlar (akarsu) | Konu ile ilgili ön çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karasal Ortamlar (çöl, göl) | Konu ile ilgili ön çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Geçiş ortamları (kırıntılı kıyı çizgileri ve deltalar) | Konu ile ilgili ön çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Geçiş ortamları (resifler ve diğer karbonatlı ortamlar) | Konu ile ilgili ön çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 1 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz)-1 | Konu ile ilgili ön çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 2 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz) -2 | Konu ile ilgili ön çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 3 Denizel ortamlar (açık deniz, kıta yokuşu, türbiditler, denizaltı yelpazeleri ve derin deniz)-3 | Konu ile ilgili ön çalışma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |