Genel Bilgi
Kod | JZ222 |
Ad | Yerbilimlerinde İstatistik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TOLGA ÇAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel istatistik kavramlarını, istatistiksel yöntemler kullanarak jeolojik verilerin analizini, sunumunu ve yorumunu öğretmek.
Dersin İçeriği
Örneklemenin yapılması, Verilerin toplanması ve düzenlenmesi, verilerin analiz edilmesi ve grafiksel sunumları, Frekans (Sıklık) Tablosu Oluşturma, Olasılık, Değişkenler, Değişkenler Arasındaki İlişki (Korelasyon Katsayısı)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ İÇİN TEMEL İSTATİSTİK E-ISBN 978-975-06-2343-1
Notlar
İstattistik 1 Leyla İşbilen Yücel İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistiksel yöntemleri kullanarak verileri toplar ve düzenler. |
ÖÇ02 | İstatistiksel yöntemleri kullanarak jeolojik verilerin analizini yapar. |
ÖÇ03 | İstatistik programları bilir ve kullanır. |
ÖÇ04 | Grafik gösterimler yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş ve Temel Kavramlar | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Verilerin Düzenlenmesi, Frekans (Sıklık) Tablosu Oluşturma | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Grafiksel Gösterimler (Çubuklu ve Dairesel Grafikler) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Histogram ve Poligonlar | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Merkez (Odaklaşma) Ölçüleri | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dağılma Ölçüleri | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Olasılık (Permütasyon ve Kombinasyon) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dağılımlar (Normal ve T Dağılımı) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Örnekleme Seçimi, Güven Aralığı | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Hipotez Testi (Hata Tipleri) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Lineer Regrasyon (En Küçük Kareler Yöntemi) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Rasgele Değişkenler (Sürekli ve Süreksiz Rasgele Değişkenler) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Değişkenler Arasındaki İlişki (Korelasyon Katsayısı) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Varyans Analizi (ANOVA) | Ders kaynaklarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |