JS210 İşletme Yönetimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS210
Ad İşletme Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin disiplinler arası bakış açısından yararlanarak işletme yönetimi alanındaki temel kavramlar, konular ve terminolojiyle hazırlanmaları için tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği

Temel işletme terminolojisini kavratmak ve işletme fonksiyonlarını öğretmek

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

İşletme Yönetimi Temel Kavramlar, Çağdaş Yaklaşımlar İşletme ve Yönetim Fonksiyonları, Dilaver Tengilimoglu

Notlar

Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletmenin kuruluş temelllerini tanımlar
ÖÇ02 Küresel işletme çevresini keşfeder
ÖÇ03 Küçük ölçekli işletmeleri, yeni girişimleri ve girişimciliği tanımlar
ÖÇ04 İşletme sahiplik türlerini ve işletme birleşmelerini tanımlar
ÖÇ05 Yönetim kavramlarını, fonksiyonlarını ve tekniklerini tanımlar
ÖÇ06 İnsan kaynakları yönetimi, üretim yönetimi, muhasebe, finansal yönetim ve pazarlama yönetimi gibi işletme fonksiyonlarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşletmecilikle İlgili Temel Kavramlar Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İşletmelerin Özellikleri Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İşletmelerin Amaçları Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İşletme kavrami ve gelişimi Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 İşletmelerin sınıflandırılması Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İşletmenin yerini belirleme Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 İşletmenin yasal yapısını belirleme Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Firmanın kapasitesinin belirlenmesi Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Üretimin özellikleri Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Üretim sistemlerinin sınıflandırılması Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Girişimcilk Kavramı ve Ortaya çıkışı Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Girişimciliğin özellikleri Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Girişimciliğin etkileri ve önemi Sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:41