JS212 Jeolojik Miras

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS212
Ad Jeolojik Miras
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Jeolojik Miras olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar ve benzeri) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için öğrencilerimizi bilinçlendirmek, Jeolojide yeni olan jeolojik miras, jeoturizm ve jeopark alanları kavramlarını ve Türkiyenin sahip olduğu Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Jeolojik Miras Kavramı, Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar, Jeolojik Miras listeleri, korunması ve önemi, Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi, Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz seçmeli ders

Kaynaklar

1. Dünya Mirası, Yazar: Kolektif Çevirmen: Ahmet Fethi Yıldırım 2. Jeolojik Miras, kavramlar, mevzuat ve uygulama örnekleri

Notlar

Unesco Dünya Miras Listesi Sayfası Ders sorumlusu sunumları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını öğrenir.
ÖÇ02 Türkiyede ve Dünyada bu alanda yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Doğada bulunan jeolojik yapıların farkındalığı artar.
ÖÇ04 Doğal varlıkların korunması bilinci gelişir.
ÖÇ05 Doğa tarihi müzelerinin kurulması ve yaygınlaştırılması fikri gelişir.
ÖÇ06 Türkiye Jeolojik Miras alanları envanter çalışmalarına katkı sağlar.
ÖÇ07 Türkiyede şimdiye kadar Jeolojik Miras olarak Kabul gören alanları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Jeolojik Miras listeleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Jeolojik Mirasın korunması Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Jeolojik Mirasın önemi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (Avrupa, Afrika) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (K ve G Amerika) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Jeolojik Miras listeleri ve bazı örnekler (Asya-Pasifik) Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Jeolojik Mirasın korunması ile ilgili kanunlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Jeoloji ve arkeoloji Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Jeoloji ve turizm Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Milli Parklar, Özel Koruma alanları ve Jeoparklar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.11.2024 03:06