Genel Bilgi
Kod | JS214 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir ülkenin gelişmesinde girişimlerin ve girişimcilerin rolü son derece önemlidir. Bu bağlamda Uygulamalı Girişimcilik dersi, kendi işini kurmak isteyen öğrencilerin girişimcilik için sahip olmaları gereken kişisel özelliklerini ortaya koymalarını, gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve uygulamalı olarak bu yetkinlikleri elde etmelerini amaçlamaktadır. Bu ders KOSGEB Destek Programı Yönetmeliği çerçevesinde uygulanan Girişimcilik Destek Programı kapsamında düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi ile eş değer olup dersten başarılı olan öğrencilere Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılım Belgesi verilecektir. Bu belge ile öğrencilere kurmayı planladıkları işler için Kosgeb'dendestek sağlanabilecektir.
Dersin İçeriği
Temel girişimcilik ve iş kurma fikrinin hem teorik hemde güncel örneklemelerle aktarılması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Girişimcilik Temel Girişimcilik ve Iş Kurma Süreci - Hasan Tutar Umuttepe Yayınları
Notlar
Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik ve iş kurma faaliyetlerine yönelik teorik bilgiler verilmesi |
ÖÇ02 | İş planı oluşturma ve iş kurma süreci girişimcilerin deneyimleri doğrultusunda ele alınması |
ÖÇ03 | Ekonomik, hukuki, mali, psikolojik, sosyal ve kültürel bir olgu olan girişimcilik kavramının irdelenmesi |
ÖÇ04 | Yaratıcı düşüncenin desteklenmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar, Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Girişimci kişiliğin sınanması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Girişimcilik süreci, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık, Yaratıcı sorun çözme teknikleri, İnovasyon | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazar araştırma), Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak pazarın araştırılması, müşterilerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazarlama planı), Pazarlama planı dahilinde pazarlama karmasının incelenmesi (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Pazar araştırma ve pazarlama planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (üretim (imalat/hizmet) planı), Üretimin planlanması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üretim (imalat/hizmet) planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (yönetim planı), Yönetimin fonksiyonları ele alınarak iş planına adaptasyonu, İnsan Kaynakları Yönetimi | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yönetim planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (finansal plan), Finansal kaynak bulma, yatırımın planlanması, finansal tabloların hazırlanması ve finansal yönetim unsurları, Muhasebe (bütçe ve nakit akışı) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Finansal plana yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş planı öğeleri ve bütüncül bakış açısı, Örnek iş uygulamaları, Sürdürülebilirlik, değişimi yönetebilme ve büyüme | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İş planı yazımı | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İş planı sunumu | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |