Genel Bilgi
Kod | JS321 |
Ad | Mikropaleontoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ATİKE NAZİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Emine ŞEKER ZOR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Microfosilleri kullanarak jeolojik problemlerin çözümlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Mikrofosiller, mikrofosil elde etme yöntemleri, jeolojik zamanlarda karakteristik mikrofosiller, mikrofosillerin jeolojik olayların analizlerdeki önemi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz seçmeli ders
Kaynaklar
Howard A. Armstrong, Martin D. Brasier, 2005, Microfossils, BLACKWELL PUBLISHING.
Notlar
Ders sorumlusu sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki ve hayvan mikrofosillerini öğrenir |
ÖÇ02 | Fosillerin yararlı olduğu alanları öğrenir. |
ÖÇ03 | Jeolojik olayların paleontolojik verileri kullanarak analiz edilmesini öğrenir. |
ÖÇ04 | Mikrofosillerin yaşadığı ortamları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fosil, Fosilleşme, Mikrofosil, tanımlar ve kavramlar | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Karasal ve Denizel Mikrofosiller | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mikrofosil elde etme yöntemleri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mikrofosillerin morfolojisi ve kimyasal bileşimi | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Prekambriyen ve Paleozoyik te karakteristik mikrofosiller | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mesozoyik te karakteristik mikrofosiller | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Senozoyik te karakteristik mikrofosiller | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kayaç oluşturan mikrofosiller | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mikrofosillerin jeolojik olayların analizlerdeki önemi (Biyostratigrafi) | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mikrofosillerin jeolojik olayların analizlerdeki önemi (Paleoekoloji) | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mikrofosillerin jeolojik olayların analizlerdeki önemi (Paleoklimatoloji) | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mikrofosillerin jeolojik olayların analizlerdeki önemi (Paleocoğrafya) | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Petrol aramalarında mikrofosillerin kullanılması | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Evrimsel çalışmalar için Mikrofosiller | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |