Genel Bilgi
Kod | JZ316 |
Ad | Zemin Mekaniği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Arş.Gör.Dr. Emre PINARCI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Zeminlerin kompaksiyon, konsolidasyon, tek eksenli, üç eksenli ve kesme kutusu dayanım özelliklerin belirlenmesini, taşıma gücü ve oturma hesaplarının yapılmasını öğretmek.
Dersin İçeriği
Zeminlerin kompaksiyon özellikleri, zeminlerin tek eksenli ve üç eksenli (konsolidasyonsuz drenajsız, konsolidasyonlu drenajsız, konsolidasyonlu drenajlı), direk kesme dayanımı (konsolidasyonsuz drenajsız, konsolidasyonlu drenajsız, konsolidasyonlu drenajlı), konsolidasyon, zeminlerin taşıma gücü, oturma hesaplamaları.
Dersin Ön Koşulu
JZ 317 Zemin Mekaniği I dersini almış olmak
Kaynaklar
Holtz ve Kovacs, 1981. Geoteknik Mühendisliğe Giriş
Notlar
Coduto, D. P., 1999. Geoteknik Mühendisliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proktor deneyleri ile zeminlerin kompaksiyon özellikerini belirler ve yorumlar |
ÖÇ02 | Tek eksenli, üç eksenli ve kesme kutusu dayanım parametrelerini ilgili deney ve hesaplarını yaparak belirler ve yorumlar. |
ÖÇ03 | Konsolidasyon deneyi ile zeminlerin önkonsolidasyon basıncını, konsolidasyon derecesini, konsolidasyon katsayılarını ve zemin hafizasını belirler ve bunları uygulamalarda kullanıp yorumlar. |
ÖÇ04 | Taşıma gücü ve oturma hesaplarını yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zeminlerde kompaksiyon, Maksimum kuru birim hacim ağırlık ve optimum su içeriği | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
2 | Doku (Fabrik), Kompaksiyon ilişkisi, Kompaksiyon-Konsolidasyon farkı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | |
3 | Zeminlerin tek eksenli dayanımı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
4 | Zeminlerin kesme dayanımı, UU, CU ve CD Kesme dayanımları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
5 | Zeminlerin üç eksenli dayanımı, UU, CU ve CD üç eksenli dayanımlar | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
6 | Üç eksenli, Tek eksenli ve Kesme dayanım farkları, Uygulama koşulları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
7 | Zeminlerin konsolidasyonu, konsolidasyon derecesi, ön konsolidasyon basıncı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
8 | Ara Sınav | Sınava kadar işlenen konuların çalışılması | |
9 | Zeminlerin aşırı konsolidasyonu ve oluşum nedenleri | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | |
10 | Konsolidasyon katsayıları (Cc, Cv, Mv, av) | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
11 | Log-zaman yöntemi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
12 | Karekök-zaman yöntemi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | |
13 | Zemin deneylerinin geçerlilik şartları, proje ve arazi şartlarına göre tercih durumları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | |
14 | Zeminlerde taşıma gücü hesapları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | |
15 | Zeminlerde oturma hesapları | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar işlenen konuların çalışılması | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar işlenen konuların çalışılması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |