JZ316 Zemin Mekaniği II

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ316
Ad Zemin Mekaniği II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN ÇETİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HASAN ÇETİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Emre PINARCI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Zeminlerin kompaksiyon, konsolidasyon, tek eksenli, üç eksenli ve kesme kutusu dayanım özelliklerin belirlenmesini, taşıma gücü ve oturma hesaplarının yapılmasını öğretmek.

Dersin İçeriği

Zeminlerin kompaksiyon özellikleri, zeminlerin tek eksenli ve üç eksenli (konsolidasyonsuz drenajsız, konsolidasyonlu drenajsız, konsolidasyonlu drenajlı), direk kesme dayanımı (konsolidasyonsuz drenajsız, konsolidasyonlu drenajsız, konsolidasyonlu drenajlı), konsolidasyon, zeminlerin taşıma gücü, oturma hesaplamaları.

Dersin Ön Koşulu

JZ 317 Zemin Mekaniği I dersini almış olmak

Kaynaklar

Holtz ve Kovacs, 1981. Geoteknik Mühendisliğe Giriş

Notlar

Coduto, D. P., 1999. Geoteknik Mühendisliği


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proktor deneyleri ile zeminlerin kompaksiyon özellikerini belirler ve yorumlar
ÖÇ02 Tek eksenli, üç eksenli ve kesme kutusu dayanım parametrelerini ilgili deney ve hesaplarını yaparak belirler ve yorumlar.
ÖÇ03 Konsolidasyon deneyi ile zeminlerin önkonsolidasyon basıncını, konsolidasyon derecesini, konsolidasyon katsayılarını ve zemin hafizasını belirler ve bunları uygulamalarda kullanıp yorumlar.
ÖÇ04 Taşıma gücü ve oturma hesaplarını yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Zeminlerde kompaksiyon, Maksimum kuru birim hacim ağırlık ve optimum su içeriği Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
2 Doku (Fabrik), Kompaksiyon ilişkisi, Kompaksiyon-Konsolidasyon farkı Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması
3 Zeminlerin tek eksenli dayanımı Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
4 Zeminlerin kesme dayanımı, UU, CU ve CD Kesme dayanımları Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
5 Zeminlerin üç eksenli dayanımı, UU, CU ve CD üç eksenli dayanımlar Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
6 Üç eksenli, Tek eksenli ve Kesme dayanım farkları, Uygulama koşulları Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
7 Zeminlerin konsolidasyonu, konsolidasyon derecesi, ön konsolidasyon basıncı Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
8 Ara Sınav Sınava kadar işlenen konuların çalışılması
9 Zeminlerin aşırı konsolidasyonu ve oluşum nedenleri Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması
10 Konsolidasyon katsayıları (Cc, Cv, Mv, av) Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
11 Log-zaman yöntemi Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
12 Karekök-zaman yöntemi Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması
13 Zemin deneylerinin geçerlilik şartları, proje ve arazi şartlarına göre tercih durumları Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması
14 Zeminlerde taşıma gücü hesapları Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması
15 Zeminlerde oturma hesapları Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava kadar işlenen konuların çalışılması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava kadar işlenen konuların çalışılması


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:47