JZ322 Saha Jeolojisi 2

6 AKTS - 3-3 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ322
Ad Saha Jeolojisi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-3 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bahar döneminde verilen Saha Jeolojisi II dersinde, arazide çalışmak için gerekli bilgilerin öğretilmesi. Bu derste öğrencilere saha ile ilgili bütün genel pratik bilgiler arazide verilir. Kayaç yapılarının ve özelliklerinin öğretilmesi, Harita yapımı, stratigrafik kesit ölçümü öğretilir. Yapılan haritalar üzerindeki yapısal unsurları yorumlayabilme becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Saha Jeolojisi I de teorik olarak verilen saha inceleme metotlarının uygulanması Saha malzemeleri ve pusulanın kullanımı Cihet ölçümü ve poligon kapama uygulaması Topografik haritaların kullanımı, arazide belirlenen bir noktanın yerinin belirlenerek harita üzerinde gösterilmesi Kaya sınırlarının ve panel diyagramların çizilmesi Jeolojik haritalama yöntemleri litostratigrafik birimlerin belirlenmesi Örnekleme yöntemleri, jeolojik enine kesit çizimi Şematik kesitler ve panoramik diyagramlar Brunton Pusula, şeritmetre ve Jakob çubuğu ile stratigrafik kesit ölçümü.

Dersin Ön Koşulu

JZ 309 Saha Jeolojisi I

Kaynaklar

Altınlı, İ.E., 1982. Saha Jeolojisi Derlemesi. İstanbul Üniversitesi, Yer Bilimleri Fakültesi. İstanbul

Notlar

Ders konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler teorik olarak sahada jeolojik çalışmalara nasıl başlayacaklarını bilir.
ÖÇ02 Pusula kullanımını bilir.
ÖÇ03 Öğrenciler topografik ve jeolojik enine kesit çizmeyi; dikme kesit ve sedimantolojik log çizmeyi bilir.
ÖÇ04 Harita yapma teknikleri ve V kaidesini bilir.
ÖÇ05 Düzlemsel ve çizgisel yapıların konumlarını belirler. Nasıl oluştuklarını kavrar.
ÖÇ06 Jeolojide kullanılan bütün sembol ve simgeleri bilir ve sahadaki problemleri çözer ve yorumlar.
ÖÇ07 Üç boyutlu düşünme yeteneğini kazanır.
ÖÇ08 Jeolojik inceleme sonucu, çalışma alanı hakkında rapor hazırlamayı kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Jeolog pusulası ve arazi malzemeleri kullanımı, düzlemsel-çizgisel yapı ölçümü, poligon kapama Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Haritalama için V kuralı uygulamaları, Balcalı dolayı jeolojisi, Jeolojik/zemin etüd-raporu Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Salbaş-Kuzgun civarı farklı stratigrafik birimlerin tanıtımı, V kuralı, litoloji tanıtımı Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Farklı stratigrafi birimlerin tanıtımı, Balcalı-Kaplankaya kesiti-Sedimantoloji-paleontoloji Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Karaisalı-Hacıkırı kesiti, Nergizlik göleti Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Osmaniye-Süleymandede kesiti, sahada kalsit-dolomit ayırdı Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Bahçe-İndere kesiti, Sahada kalsit-dolomit ayırdımı, Stratigrafik kesit ölçümü Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Jeolojik harita alımı, Ofiyolitik kayaçlarda saha çalışması ve arazide kromit aramacılığı (Mersin ofiyoliti ve melanjı) Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Jeolojik harita alımı, Tektonik uygulama, Kesit ölçümü, türbiditlerin tanıtımı Baraj inşaatı Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Delihalil volkanizması, Misis yükselimi, Türbiditik arazide saha çalışması, demirli mangan madeni; Liman inşaatı, malzeme ocakları Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Jeolojik harita alımı (Paleozoyik-Tersiyer yaşlı birimlerde) Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Jeolojik harita alımı, Ecemiş Fay Kuşağı (Niğde-Çamardı dolayı), metamorfik kayaçlarda saha çalışması (Niğde metamorfitleri) Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Mağmatik-Metamorfik kayaçlarda uygulama, Otoyol Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Adana Baseninin Jeolojisinin genel gözden geçirilmesi Önerilen ders ve uygulama kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve malzemelerin getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:47