Genel Bilgi
Kod | ING101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | MERAL KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FATMA PINAR NAKİPOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye; temel kavram ve tanımları ile temel dil bilgisi yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İngilizce dilbilgisi kitaplar, Okuma parçaları
Notlar
öğretim elemanının ders notları, Meral Kurt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Yabancı dil bilgisini kullanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler Kavram ve tanımları kullanır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler Mesleki dökümanları kullanır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler Dökümanları hazırlar.. |
ÖÇ05 | Öğrenciler Yabancı dilde iletişim kurar. |
ÖÇ06 | Öğrenciler Yabancı dilde kelimeleri günlük konuşmalarda kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar. Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farklı ülkelerden insanlarla konuşmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | sosyal gruplardan birileriyle görüşmek | Professional proficiency in foreign languages as the basis for updating the repetition of the general knowledge of English | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Birilerinin birşeyleri kaybettiğinin öğrenilmesi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Birilerinin evinin ya da apartmanının tarifi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | sabahları erken kalkan insanlarla ilgili konuşmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Spor dallarıyla ilgili konuşmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Birilerinin en çok sevilen yöresel yemeği hakkında konuşmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hayalindeki meslek hakkında konuşmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | Geleneksel nezle ilacı hakkında konuşmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
11 | Özel yeteneğe sahip insanları bulmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Bir yılda on ya da daha fazla seyahat eden kişileri bulmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Beğendiğin aktör hakkında konuşmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Geçen haftasonu eğlenceli bişeyler yapan kişileri bulmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Beğendiğin film ya da TV shovu hakkında konuşmak | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |