JS415 Volkanik ve Damar Kayaçları Petrografisi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS415
Ad Volkanik ve Damar Kayaçları Petrografisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NUSRET NURLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. NUSRET NURLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Volkanik ve damar kayaçları hakkında bilgilendirme ve özelliklerini tanımlamak

Dersin İçeriği

Giriş, volkanik ve damar kayaçlarını oluşturan magmanın özellikleri, Asidik bileşimli ve bazik bileşimli kayaçların tanımlanması ve petrografik özellikleri, volkanik ve damar kayaçlarının mineralojik içerikleri ve dokusal özellikleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.

Notlar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Binokuler mikroskop kullanır ve kayaçları tanımlar.
ÖÇ02 Volkanik Kayaçları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar.
ÖÇ03 Damar ve yarı derinlik kayaçları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar.
ÖÇ04 Volkanik kayaçların dokuları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar.
ÖÇ05 Damar kayaçlarının dokuları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar.
ÖÇ06 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir.
ÖÇ07 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler,
ÖÇ08 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir
ÖÇ09 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
ÖÇ10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir.
ÖÇ11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir.
ÖÇ12 Jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir.
ÖÇ13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar.
ÖÇ14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
ÖÇ15 Volkanik ve damar kayaçlarını tanımlar ve sınıflandırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Magma ve özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Magmanın farklılaşması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Magmanın özümlemesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Damar kayaçlarının tanımlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Damar kayaçlarının mineralojik bileşimleri ve dokuları (1) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Damar kayaçlarının yerleşim yerleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Damar kayaçlarının çeşitleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 Volkanik kayaçların mineralojik bileşimleri ve dokuları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Volkanik kayaçların tanımlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Volkanik kayaçların mineralojik bileşimleri ve dokuları (2) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Volkanik kayaçların yerleşim yerleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Volkanik kayaçların çeşitleri (2) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 lamprofirlerin tanımlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 lamprofirlerin mineralojik bileşimler ve dokuları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50