JS415 Volkanik ve Damar Kayaçları Petrografisi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS415
Ad Volkanik ve Damar Kayaçları Petrografisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NUSRET NURLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. NUSRET NURLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Volkanik ve damar kayaçları hakkında bilgilendirme ve özelliklerini tanımlamak

Dersin İçeriği

Giriş, volkanik ve damar kayaçlarını oluşturan magmanın özellikleri, Asidik bileşimli ve bazik bileşimli kayaçların tanımlanması ve petrografik özellikleri, volkanik ve damar kayaçlarının mineralojik içerikleri ve dokusal özellikleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.

Notlar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Binokuler mikroskop kullanır ve kayaçları tanımlar.
ÖÇ02 Volkanik Kayaçları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar.
ÖÇ03 Damar ve yarı derinlik kayaçları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar.
ÖÇ04 Volkanik kayaçların dokuları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar.
ÖÇ05 Damar kayaçlarının dokuları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar.
ÖÇ06 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir.
ÖÇ07 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler,
ÖÇ08 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir
ÖÇ09 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
ÖÇ10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir.
ÖÇ11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir.
ÖÇ12 Jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir.
ÖÇ13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar.
ÖÇ14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
ÖÇ15 Volkanik ve damar kayaçlarını tanımlar ve sınıflandırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Magma ve özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Magmanın farklılaşması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Magmanın özümlemesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Damar kayaçlarının tanımlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Damar kayaçlarının mineralojik bileşimleri ve dokuları (1) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Damar kayaçlarının yerleşim yerleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Damar kayaçlarının çeşitleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 Volkanik kayaçların mineralojik bileşimleri ve dokuları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Volkanik kayaçların tanımlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Volkanik kayaçların mineralojik bileşimleri ve dokuları (2) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Volkanik kayaçların yerleşim yerleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Volkanik kayaçların çeşitleri (2) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 lamprofirlerin tanımlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 lamprofirlerin mineralojik bileşimler ve dokuları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50