Genel Bilgi
Kod | JS415 |
Ad | Volkanik ve Damar Kayaçları Petrografisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NUSRET NURLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NUSRET NURLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Volkanik ve damar kayaçları hakkında bilgilendirme ve özelliklerini tanımlamak
Dersin İçeriği
Giriş, volkanik ve damar kayaçlarını oluşturan magmanın özellikleri, Asidik bileşimli ve bazik bileşimli kayaçların tanımlanması ve petrografik özellikleri, volkanik ve damar kayaçlarının mineralojik içerikleri ve dokusal özellikleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.
Notlar
Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Binokuler mikroskop kullanır ve kayaçları tanımlar. |
ÖÇ02 | Volkanik Kayaçları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar. |
ÖÇ03 | Damar ve yarı derinlik kayaçları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar. |
ÖÇ04 | Volkanik kayaçların dokuları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar. |
ÖÇ05 | Damar kayaçlarının dokuları tanımlar, sınıflandırır ve kavrar. |
ÖÇ06 | Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
ÖÇ07 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
ÖÇ08 | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
ÖÇ09 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
ÖÇ10 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
ÖÇ11 | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
ÖÇ12 | Jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir. |
ÖÇ13 | Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. |
ÖÇ14 | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
ÖÇ15 | Volkanik ve damar kayaçlarını tanımlar ve sınıflandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Magma ve özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Magmanın farklılaşması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Magmanın özümlemesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Damar kayaçlarının tanımlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Damar kayaçlarının mineralojik bileşimleri ve dokuları (1) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Damar kayaçlarının yerleşim yerleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Damar kayaçlarının çeşitleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Volkanik kayaçların mineralojik bileşimleri ve dokuları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Volkanik kayaçların tanımlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Volkanik kayaçların mineralojik bileşimleri ve dokuları (2) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Volkanik kayaçların yerleşim yerleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Volkanik kayaçların çeşitleri (2) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | lamprofirlerin tanımlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | lamprofirlerin mineralojik bileşimler ve dokuları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |