TSP110 Rezervasyon

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Turizm ve Seyahat Hizmetleri
Kod TSP110
Ad Rezervasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Halime EŞİYOK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Halime EŞİYOK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere turizm ve seyahat sektöründe rezervasyon süreçlerini yönetme, farklı rezervasyon sistemlerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmaktır. Ayrıca, müşteri taleplerini analiz ederek doğru ve hızlı rezervasyon yapabilme, iptal ve değişiklik işlemlerini profesyonelce yürütebilme yetkinlikleri sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Rezervasyon Kavramı, Katalog Okuma, Rezervasyon İşlemleri, Konukların Rezervasyonla İlgili Problemini Çözme, Diğer Birimlerle İlişkisi, Biletleme ile ilgili temel kavramlar ve Rezervasyonla ilgili otomasyon sistemi.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Rezervasyon eğitim dökümanları, MEGEP. Demirtaş, N. (2010). Önbüro-Kat Hizmetleri Otomasyonu. Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları. Kocabaş, İ. (2010). Konaklama İşletmelerinde Önbüro ve Rezervasyon Sistemleri. Nobel Yayın Dağıtım. İlgili ders notları, Halime EŞİYOK.

Notlar

Emeksiz, M., & Yolal, M. (2005). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ogle, A., & Dutka, M. (2006). Hotel and Motel Management and Operations. Pearson Education. Booking.com (2023). Kullanıcı Kılavuzları ve Eğitim Materyalleri. www.booking.com


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rezervasyon sistemlerinin temel kavramlarını ve işleyişini açıklar.
ÖÇ02 Konaklama, ulaştırma ve tur rezervasyon süreçlerini yönetir.
ÖÇ03 Seyahat acenteleri ve tur operatörlerinde kullanılan rezervasyon ve biletleme yazılımlarını etkin şekilde kullanır.
ÖÇ04 Online rezervasyon sistemlerini tanır ve uygular.
ÖÇ05 Rezervasyon işlemlerinde müşteri taleplerini doğru analiz eder ve en uygun seçenekleri sunar.
ÖÇ06 Rezervasyon sürecinde karşılaşılabilecek sorunları tanır ve çözüm üretir.
ÖÇ07 Rezervasyon süreçlerinde zaman yönetimi ve organizasyon becerilerini geliştirir.
ÖÇ08 Misafir memnuniyeti odaklı rezervasyon süreçleri yürütür.
ÖÇ09 Rezervasyon süreçlerinde dijitalleşme ve otomasyonun etkilerini değerlendirir.
ÖÇ10 Rezervasyon ve biletleme işlemlerinde sektörün etik ve yasal kurallarına uygun hareket eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Rezervasyon Kavramı ve Rezervasyon Sistemleri Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Rezervasyon Almak ve Rezervasyon Durum Analizleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Rezervasyon Kayıt İşlemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seyahat Acentelerinde Rezervasyon ve Biletleme İşlemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Otomasyon Sistemi ile İlgili Genel Bilgiler ve Sisteme Giriş-Çıkış Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ön Büro İşlemleri ve Odalar İşlemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ön Kasa İşlemleri ve Arka Büro İşlemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Raporlama İşlemleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Giriş-Çıkış ve Gece İşlemleri Dokümanları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yiyecek İçecek Departmanı ve Kat Hizmetleri Departmanı İle İlgili Dokümanlar Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Mali ve İdari İşler Departmanı İle İlgili Dokümanları Almak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Teknik Servis Departmanı İle İlgili Dokümanları Almak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Satış ve Pazarlama Departmanı İle İlgili Dokümanları Almak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Güvenlik Departmanı İle İlgili Dokümanları Almak Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 02:37